back to top
2024. november 22. 10:36

KezdőlapWRCSzerdán eldőlhet a WRC jövője, de a Hyundai óvatosságra int

Szerdán eldőlhet a WRC jövője, de a Hyundai óvatosságra int

-

Két nap múlva lesz az a Motorsport Világtanács ülés, melyen eldőlhet, hogy a Rally2-es autók váltják 2025-ben a Rally1-es autókat. A Hyundai Motorsport ügyfélprogramjának vezetője azonban óva int a váltástól. 

Év eleje óta foglalkoztatja a WRC világát, hogy 2025-ben is maradnak-e a topkategória autói a Rally1-es hibrid járművek, vagy azokat a Rally2 plusznak elnevezett autók váltják, annak érdekében, hogy több versenyző indulhasson a Rally Világbajnokság legerősebb kategóriájában. 

Ez a kérdés szerdán, a Motorsport Világtanács (WMSC) virtuális ülésén dől el, hiszen ezt követően már csak júniusban lesz WMSC ülés, akkor azonban már nem lenne elég idő arra, hogy elkészüljenek Rally2 plusz autók a következő szezonra. 

“Mindannyian arra várunk, hogy miként fog alakulni a Rally2-es autók jövője – mondta Benoit Nogier, a Hyundai Motorsport ügyfélprogramjának vezetője a Dirtfishnek. – Ez a döntés nagyon fontos lesz a téren, hogy kiderüljön a WRC jövője és hogy mit kell tennünk a Hyundai i20 N Rally2 fejlesztése terén. Jelenleg öt fejlesztői jokerünk van még és mindegyiket egyszerre kell felhasználni. Amennyiben a Rally2-es autók fogják váltani a Rally1-es járműveket az megváltoztatja a jelenlegi terveinket.” 

Nogier a Peugeot-nál dolgozott, amikor a francia gyártó az IRC bajnokságban vett részt és óvatosságra int az autóváltással kapcsolatban. 

“Mindenkinek ügyelnie kell arra, hogy ne tegye tönkre a Rally2-es kategória sikerét. Egyszerűnek tűnik azt mondani, hogy a Rally2-es autók váltsák le a Rally1-es autókat, mert sok van belőlük a piacon. A Rally2 kategória azonban azért sikeres, mert működik az ügyfélprogram és tiszteletben tartja a kereskedelmi szemléletet. Egy gyári csapat azonban csak a sikerességre törekszik és nem az ügyfelekre.” 

Fotó: Hyundai Motorsport

Nogier szerint a Skoda korábban bebizonyította, hogy ha ugyanaz az autó fut a gyári csapatban, mint az ügyfélprogramban, akkor az ügyfelek háttérbe szorulnak. 

“A Skoda az IRC bajnokságban arra ügyelt, hogy a S2000-es autó minél sikeresebb legyen a gyári csapatban és nem törődtek eleget az ügyfeleikkel. Szinte csak gyári autók voltak és a privát versenyzők igen nehezen tudtak autóhoz jutni. Mivel a Fabia S2000 a gyári csapat autója volt, jelentősen növelte azt az összeget, amennyiért egy privát versenyző az autóhoz juthatott. Az akkori autókat pedig 1500 versenykilométer után gyakorlatilag újjá kellett építeni. A TCR bajnokságnak köszönhetően tudjuk, hogy mennyi energiát kell arra fordítani, hogy a gyári csapat és az ügyfelek között megmaradjon az egyensúly. Azt gondolom, hogy a Rally2-es autókból álló topkategória mellett nem működne jól az ügyfélprogram, ez pedig tönkreteheti a Rally2-es autók sikerességét. Megértem, hogy szeretnének több versenyzőt a topkategóriába, azonban összekeverni a gyári autókat az ügyfél autókkal igen veszélyes lehet.” 

Friss