Szerdán komoly változásokat jelentett be a WRC-re vonatkozóan az FIA a Motorsport Világtanács ülésén. Jari-Matti Latvala szerint azonban néhány döntést még finomítani kellene.
“Összességében jó döntéseket hozott az FIA, azonban némelyiken még lehetne finomítani – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke a Rallit.fi oldalnak. – Úgy érzem, hogy néhány döntést nem gondoltak teljesen végig.”
A hibrid egységek kivételét a Rally1-es autókból jónak gondolja Latvala.
“A költségek csökkentése érdekében a hibrid egységek kivételét jónak tartom. Azonban változtatni kell az autó erején és aerodinamikáján is. Nem vagyok benne biztos, hogy a gyártók ezt szerették volna. Az új autókat pedig tesztelni kell, ami költséget jelent. Szerintem elég lett volna kivenni a hibrid rendszert, és ez is már 2 tizedmásodperces lassulást jelentett volna kilométerenként.”
A WMSC ülésén született rallysportot érintő összes döntés egy helyen
2025-től 330 lóerősek lesznek a Rally1-es autók, míg áruk 400 ezer euróban lesz maximalizálva.
“Még nem tartottunk az FIA-val megbeszélést az új szabályokkal kapcsolatban, remélhetőleg a jövőben ez minél előbb megtörténik. Az értelmezésem szerint 2025-ös szabályok szerint zajlik majd 2026 is, míg 2027-ben teljesen új autókat kell majd építeni.”
Latvala azonban meglepődött az FIA azon döntésén, hogy a versenyek utáni parc ferméből azonnal eladhatják autóikat 400 ezer euróért.
“Egyértelmű, hogy a jelenlegi Rally1-es autók nagyon drágák, de 400 ezer euróban maximalizálni a Rally1-es autók árát túl alacsony, ahhoz képest, hogy a Rally2-es autó 300 ezer euróba kerül. Azt hiszem, hogy fél millió eurós ár sokkal reálisabb lenne. Nem értem azt a szabályt sem, hogy a versenyek parc ferméjéből 400 ezer euróért adjuk el az autókat. Szerintem ilyen drága autókat nem lehet eladni a parc ferméből.”