Teemu Suninen tavaly négy WRC-futamon is indulhatott Rally1-es Hyundaijal, azonban csak a harmadik versenyén ért el arra a pontra, amikor már önbizalommal vezette a hibrid autót.
Teemu Suninen tavaly az Észt Rally ötödik, a Finn Rallyn negyedik helyen zárt a Rally1-es Hyundaijal, úgy, hogy igazán csak a Chile Rallyra találta meg a kellő önbizalmat az autóval. A dél-amerikai versenyen a győzelemért is harcolni tudott, azonban végül egy apró hiba miatt kiesett, majd a Közép-Európa Rallyn a hatodik helyen zárt.
“Nagyon kevés lehetőség van a tesztelésre – mondta Teemu Suninen a Dirtfishnek. – Nehéz úgy jól teljesíteni egy versenyen, hogy csak fél vagy jó esetben egy napod volt tesztelni egy számodra még új autóval. A jelenlegi Rally1-es autók nagyon különböznek azoktól az autóktól, melyek az előző 10 évben voltak. Tavaly csupán Chilében értem el arra a pontra, amikor már megismertem a hibrid rendszer működését és csak a vezetésre tudtam koncentrálni. Így teljesen más volt a versenyzés.”
“A Közép-Európa Rallyn aztán ismét tanulni kellett az autót, mert teljesen másképp viselkedik aszfalton, mint murván. Jó lenne egy plusz tesztnapot engedni a WRC gyártóinak, amikor azok a versenyzők tesztelhetnének, akik még nem ismerik a Rally1-es autót.”
Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke szerint a tesztelés költségeit a logisztika növeli, ezért a plusz egy nap teszt nem növelné a költségeket.
“Jelenleg minden pilóta csak egy napot tud tesztelni verseny előtt, ami nagyon kevés – mondta Latvala. – A tesztköltséget a logisztika növeli. Például, ha Portugáliában van egy teszt, akkor a plusz egy nap teszt nem növeli nagyon a költségeket, mert már a helyszínen van a csapat. Azonban, ha eljönne hozzánk egy fiatal versenyző egy tesztre, akkor csak egy úton tudna vezetni, ahhoz pedig, hogy megtalálja határait az autóval több útszakasz kellene.”