Lewis Hamilton mellett két komoly partnerét is pótolnia kell a Mercedesnek, ám úgy tűnik, hogy ezt már meg is tette.
Sajtóhírek szerint a 2024-es szezon után a Mercedes F1-es istállójától nemcsak Lewis Hamilton, hanem a Puma és a Tommy Hilfiger is távozik, ám az Adidas személyében komoly új partnerre tesz szert a gárda. A Daily Mail arról ír, hogy a német labdarúgó-válogatott által kikosarazott (a Nationalelf 72 éves kapcsolatot megszakítva, 2027-től Nike szerelésre vált) gyártó megállapodást köthet a Mercedesszel, amelynek következő idénytől hivatalos ruhaszállítója és merchandising partnere lesz. Jelenleg ezt a szerepet Puma és a Tommy Hilfiger közösen tölti be.
Ez a fejlemény jól mutatja, hogy a Mercedesnek nemcsak megfelelő utódot kell találnia távozó szupersztárja helyére, hanem közben arra is ügyelnie kell, hogy marketing szempontból továbbra is vonzó legyen a szponzoroknak. Ezt nyilván nehezebb elérni úgy, hogy az utóbb két szezonban csupán egyetlen futamot nyertek, de az Adidas érkezése mutatja, hogy topcsapatként azért továbbra sem kell aggódniuk az érdeklődők hiánya miatt.
A Mail Online megírta azt is, hogy az új megállapodás értéke meghaladhatja a Puma és a Tommy Hilfiger-deal jelenlegi, együttesen évi 6 millió fontos értékét, és több tízmillió fontot hozhat a konyhára. Az Adidasnak pedig azért lesz fontos ez a partnerség, mert ahogy fentebb is említettük, komoly csapást szenvedtek el azzal, hogy a német válogatott a legnagyobb riválisukra cseréli le őket.
Ráadásul az Adidas 2023-ban 30 év óta először zárta veszteségesen az évet, a Reuters jelentése szerint ugyanis 63,4 millió dolláros veszteséget termelt a 2022-es 277,6 millió dolláros nyereséghez képest. Ilyesmire legutóbb 1992-ben volt példa.