A Forma-1-hez hasonlóan élőben közvetítené a csapatok és a versenyzők közötti rádiókommunikációt a WRC futamokon is a sorozat promótere. A fejlesztést már jövőre be akarják vezetni.
A Portugál Rallyn már megkezdik az elemzését annak, hogyan lehetne megoldani a rádiókommunikáció közvetítését, ehhez egy szakembert is felkért a promóter. A kommunikáció érdekesebbé tételéhez a valós idejű telemetriát is be akarják vezetni, ezzel biztosítva, hogy a szervizek közt is legyen mondanivalójuk a versenymérnököknek.
„Ez a szélesebb körű csapatmunka-elem olyasmi, amin szerintem jobban tudunk dolgozni. Több karaktert tudunk megmutatni, a versenyző és a mérnök közötti kapcsolat is olyasmi, ami hiányzik nálunk, amiben más sportágak jobbak. Van egy új koncepciónk a jövő évre, amin a csapatokkal és a gyártókkal együtt dolgozunk, hogy több adatot tudjunk kinyerni az autókból, több élő interakciót generáljunk a csapatok és a párosok között. Jelenleg a bérelt autómnak jobb a csatlakozási lehetősége, mint ezeknek a nagyon drága raliautóknak” – mondta Simon Larkin, a WRC Promoter rendezvényigazgatója.
Larkin példaként Max Verstappen és mérnöke, Gianpiero Lambaise közötti kapcsolatot említette. A Red Bull mérnökének és versenyzőjének párbeszédei nem csak szakmailag érdekesek, hanem sokszor nagyon viccesek is.
Ez a tervezet jelenleg nem rendelkezik a gyártók jóváhagyásával, emiatt tervezi a WRC Promoter, hogy felajánlja a Rally1 csapatoknak az élő telemetriához való hozzáférés lehetőségét, cserébe a rádiós kommunikáció közvetítéséért. Ez nem csak kommunikációt generálna a versenyzők és a csapatok között, hanem a csapatok számára is előrelépést jelentene a jelenlegi rendszerhez képest, amely a szervizparkban lévő autók adatainak letöltését jelenti.
„Úgy gondoljuk, hogy az ellenszolgáltatás, amit a csapatoknak fel tudunk ajánlani, az az, hogy több élő adatot biztosítunk számukra, mint például az olajnyomás vagy a guminyomás-ellenőrző rendszer” – mondta Larkin. „Rengeteg olyan dolog van, ami néha rosszul sül el ezekkel az autókkal, amit talán el lehetett volna kerülni, és ami miatt még a versenyben is maradhatnának, ha képesek lennének különböző lépéseket tenni egy szakaszon, vagy etapon.”
„Van egy jobb technológiai történet, amit el tudunk mesélni ezekről az autókról és arról, hogy mi van bennük. Többet tudunk élőben csinálni. Minden autóhoz számos mérnök csatlakozik; reggel fél nyolckor elbúcsúznak tőlük, és addig nem kapnak semmilyen adatot az autóból, amíg a szervizben be nem dugnak egy USB-sticket. Ennél jobbak is lehetnénk. És azt is gondolom, hogy ez segíthet a történetmesélésben” – magyarázta Larkin.
A javaslatnak viszont komoly hátulütője lehet, hogy megnöveli a költségeket. Míg a pályaversenyeken csak egy jól körülhatárolható területen kell megoldani a kommunikációt, a rallyban ez sokkal bonyolultabb, igaz, ha az élő televíziós közvetítést sikerült megoldani, akkor a kétirányú kommunikáció fejlesztése is könnyebb.