Chris Williams, az M-Sport technikai igazgatója szerint tavaly állandóan fejleszteni kellett valamit a Rally1-es Ford Pumán, mert Ott Tanak ezt kérte, míg idén nyugodtan tudnak dolgozni, és ennek már az eredménye is látható.
Tavaly Ott Tanak sokszor elégedettlenségének adott hangot a Rally1-es Ford Pumával kapcsolatban, és a bajnokság végén két győzelmet elérve a negyedik helyet tudta megszerezni. A hibrid autó kapcsán sokszor a megbízhatatlanság is szóba került, ennek ellenére idén még nagyobb probléma nem történt a Pumával.
“Összességében nagy dolgokat nem változtattunk a tavalyi évhez képest, most különböző priorításokra és folyamatok elvégzésére törekedünk – árulta el Chris Williams, az M-Sport technikai igazgatója az AutoHebdo.fr oldalnak. – Tavaly az időnk nagy részét fejlesztésekkel töltöttük, és sokszor késésben voltunk ezekkel. Folyamatosan változtattunk valamit. Idén sokkal nyugodtabban dolgozunk, minden változtatást átgondolunk, mielőtt egy versenyen is bevetjük.”
Williams szerint tavaly Tanak sokszor elégedetlen volt, ezért folyamatosan változtatást kért és ez nem vezetett eredményre.
“Tavaly volt egy pilótánk, aki 90%-ban elégedetlen volt az autóval. Nagyon sok változtatást kért, sosem volt elégedett semmivel és azonnali módosításokat kért. Nagyon őrült év volt a tavalyi. Most azonban Adrien Fourmaux visszatérésével sokkal nyugodtabban tudunk fejleszteni és így könnyebben őrá tudtuk szabni az autót. A tavaly szerzett tapasztalatokkal idén működnek a dolgok. Adrien is sokkal jobban érzi magát az autóban.”
Williams szerint az idei jó szereplésben szerepet játszik az is, hogy Fourmaux sokat változott 2022 óta, amikor először vezethette a hibrid autót.
“Úgy tűnik számomra, hogy Adrien idén sokkal nyugodtabb az autóban, mint 2022-ben. Akkor már a Montén nyerni szeretett volna minden áron és ennek egy hatalmas esés lett a vége. Abban az évben csak arra törekedett, hogy gyors legyen, de a tempójának kockázatát nem vette észre. Gyorsan vezetett és gyorsan le is tudott csúszni az útról… Idén is törekszik a gyors vezetésre, de már sokkal megfontoltabb és képes volt megérteni, hogy sikert csak a célban lehet elérni. Tudja, hogy olykor jobb a biztonságos vezetésre törekedni.”
Horvátországban új hátsó szárnyat vetett be az M-Sport és további fejlesztéseken is dolgozik, ezeknek a bevetését azonban nem szeretnék elsietni.
“Jelenleg csak olyan dolgokat vetünk be, amikről megvagyunk bizonyosodva, hogy működni fognak. Folytatjuk a további fejlesztéseket, de nagyon nagy módosításra nincs lehetőségünk. Éppen ezért több területen is dolgozunk és csak azt próbáljuk ki versenyen is, amiről tudjuk, hogy segíthet.”