A versenyzők és a drukkerek is örülhetnek az imolai F1-es pályán elvégzett módosításoknak.
A 2000-es évek elején kezdtek el elterjedni a Forma–1-ben az aszfaltozott bukóterek, amelyek létjogosultsága abszolút megkérdőjelezhetetlen, az utóbbi években azonban egyre több problémát okoztak. Ennek oka, hogy sok esetben megszűnt a fizikai határvonal a pálya és a bukótér között, így a versenyzők büntetlenül szélesíthették ki a pályát, vagy azokban az esetekben, amelyekben büntetés jár ezért, nem egyszer bohózatba ment át a fehér vonal centizgetése. Ennek csúcsa a tavalyi Osztrák Nagydíj volt, amelyen 1200 pályaszélesítés történt, és még órákkal a verseny leintése után is zajlott az összesítés és a büntetések kiosztása.
Hogy ilyesmi ne fordulhasson elő, egyre több pálya kezdett el – legalábbis részben – visszaváltani a kavicságyas bukóterekre – ami például motorversenyek esetén amúgy is előnyösebb. Így tett az imolai Autodromo Enzo e Dino Ferrari is, és már a hétvégi Emilia-romagnai Nagydíj előtt visszahozta a kavicságyat a Piratella kanyar kijáratán (ahol jobb kéz felől a kavicságy sokkal közelebb ér a pályához, mint eddig); az Acque Minerali külső bukóterében; illetve a Variante Altában (Charles Leclerc ide pördült ki a 2022-es versenyen).
🚨Good news for gravel trap fans!
This weekend at Imola there will be more gravel around the Turn 9 left-hander [Piratella], the Turns 12-13 [Aqua Minerale] and the Turn 14-15 chicane [Variante Alta] ⬇️ pic.twitter.com/K2l2vbDsBb
— The Race (@wearetherace) May 16, 2024
A jelenlegi versenynaptár pályái közül a Red Bull Ringen és Monzában is várhatóak hasonló változtatások.
Imolában emellett több helyen módosítottak a rázóköveken és dupla kerékvetőt helyeztek el a 2-es, 4-es, 5-ös, 9-es és 19-es kanyar bal, illetve a 3-as, 6-os, 11-es és 12-es kanyar jobb oldalára, valamint a Variante Alta kijáratára.
Az imolai pálya rajza: