Megalapozottnak tűnő sajtóinformációk szerint a jelenlegi Rally1 szabályok a következő két évben is érvényben maradnak – de a következő szezon kezdetétől jelentős változás lesz a sportszabályzatban, hogy a gyártókat arra ösztönözzék, hogy több gyári autót indítsanak a sorozatban.
A WRC Bizottság június 11-i megbeszélésére vonatkozó dossziét már május elején elkészítették és ez a dokumentum tartalmazza a hibrid hajtású Rally1-es autók felhasználásának keretrendszerét 2025-re és 2026-ra.
Az autók egyelőre maradhatnak a régiek, de az új sportszabályzat várhatóan megpróbálja ösztönözni, hogy a gyártók több autót nevezzenek a bajnokságba. Emellett a gyártói bajnokság pontrendszerét is módosítják, hogy az egy gyártó által benevezett két-három legjobb autó szerezzen pontot. Jelenleg a csapatok három autót neveznek a pontokért, ezt a rendszert eltörlik, hogy több versenyző és több autó szerepeltetésére adjanak lehetőséget, tehát nem csak a benevezett autók szereznének pontot, hanem a legjobb eredményt elérő versenyzők gyűjtenének pontot a csapatnak.
„Végső soron ez a döntés az ésszerű döntés. Azt hiszem, az FIA belátja, hogy hat vagy hét hónappal az új szezon kezdete előtt nem ésszerű a jelentős változtatás. A munkacsoportot azzal bízták meg, hogy vizsgálja meg a közép- és hosszú távú változásokat a WRC-ben. Az FIA, Robert Reid és David Richard ezt meg is tette. Megvizsgálták a lehetőségeket – a csapatok azt mondták, hogy lépéseket akarnak, és a lépések az asztalra kerültek. A csapatok nem akarják ezt a változást, és ezt tiszteletben tartva mindenhol ésszerűen kell eljárni” – mondta egy bennfentes forrás az autók módosításának ötletéről.
„A pontstruktúra megváltoztatásának van értelme, ez egy egyszerű módja annak, hogy több Rally1-es autót csalogassunk a szervizparkba. Úgy gondolom, hogy valószínűleg a WRC munkacsoport frusztrált, de az egyik legfontosabb pont, ami úgy tűnik, hogy elveszett ebben az egészben, az a munka, a lehetséges keret, amit 2027-re biztosítottak. Az emberek annyira a jövő évre koncentráltak, hogy nem vették észre a valódi történetet, amely a lehetőségek sokféleségét és a gyártók 2027-es potenciális szerepvállalását jelenti.”
„Elektromos hajtás, belső égésű motor fenntartható üzemanyaggal, hidrogénnel, és a fentiek lehetséges keveréke a teljesítmény egyensúlyán keresztül… minden szóba jöhet. Tudjuk, hogy az Alpine elektromos hajtást akart a WRC-re, de tudjuk, hogy a Subaru talán nem annyira lelkes – ez az állásfoglalás potenciálisan lehetőséget kínál az egész területre” – magyarázta a különböző szempontokat a magát megnevezni akaró forrás.
A sajtóinformációk szerint a 2027-es szabályok – amelyek a jelenlegi Rally1-es biztonsági cella megtartásán alapulnak majd-, hamarosan várhatóak, a további vizsgálatok a következő hetekben lesznek.
A Toyota, a Hyundai és az M-Sport Ford közösen írtak az FIA-nak, hogy kérvényezzék a jelenlegi szabályok meghosszabbítását. A WRC promótere is emellett volt, a szezon elejétől kezdve a stabilitást szorgalmazta, ami szerinte azt jelenti, hogy a Rally1-et a jelenlegi formájában legalább 2025 végéig meg kell tartani.