Repülőgéphez hasonló száguldásra és a fokozott veszélyre hívta fel a figyelmet George Russell a Forma–1 2026-os szabályai kapcsán.
Fernando Alonsóval ellentétben George Russell nem a 2026-os Forma–1-es szabályok célkitűzéseit kritizálta, hanem pont, hogy amiatt aggódik, hogy azok elérik a céljukat. A Mercedes versenyzője ugyanis attól fél, hogy annyira gyorsak lesznek az egyenesekben, hogy az jelentősen növeli a veszélyt.
Mint ismert, az új motorszabályok miatt az elődeiknél várhatóan könnyebb, keskenyebb és rövidebb 2026-os autók aktív aerodinamikával lesznek felszerelve, illetve alapból is kisebb leszorítóerőt állítanak majd elő, ami jelentősen csökkent légellenállással párosul majd. Emiatt aztán a kanyarsebességek csökkennek, az egyenesbeli tempó pedig nő.
„Eléggé nagy változás jön az autók teljesítményében. Kivételesen gyorsak lesznek az egyenesekben, a legtöbb pályán valószínűleg el fogják érni a 360 km/órát, ami elég lenyűgöző. Nyilván a biztonságon alighanem javítani kell, mert őrület lesz 360-370 km/óránál balesetet szenvedni” – idézi Russellt az Autosport.
Különösen az olyan, már most is ultragyors utcai pályák válhatnak még veszélyesebbé, mint Dzsidda vagy Baku, ami miatt Russell szerint át kell gondolni, hogy egyáltalán kell-e a megnövelt végsebesség. „Amikor a biztonságról van szó, sajnos a múlt megtanított rá minket, hogy a változást balesetek előzik meg. Mindenkinek nagyon mélyreható munkát kell végeznie, mielőtt bevezetik ezeket a szabályokat, mert az autók annyira gyorsak lesznek. Annyira kicsi lesz a leszorítóerő az egyenesekben, hogy szinte olyan érzésünk lesz, hogy csak repülünk át a levegőn.”
„El lehet képzelni, milyen lesz, amikor egyszer csak a versenyen elkezd majd esni, és mindenki slick gumikon megy 400-zal egy utcai pályán. Az egy kicsit necces lesz, úgyhogy ezeket a kérdéseket meg kell válaszolni. Az FIA-nak legyen mondva, teljes mértékig tisztában vannak ezzel, és vizsgálják a lehetséges helyzeteket. Az idő majd eldönti, de ezek az autók elképesztően gyorsak már alapból is. Hol lesz vége? Eljutunk 400 km/órás sebességig? A szurkolóknak tényleg ezt kell látniuk, vagy ezt akarják látni?”
Ami a csökkenő kanyarsebességeket illeti, Russell sajnálja, hogy ez bekövetkezik, viszont a versenyzés javulásáért szerinte ez jó kompromisszum.
„Vezetési szempontból az ember a leggyorsabb autót akarja, és azt szeretné érezni, hogy vadászgépben ül. 2020-ban és 2021-ben ezt éreztem, a mostani autók pedig megint csak kezdenek nagyon gyorsak lenni. Sajnálatos lenne elveszíteni ezt a teljesítményt, másfelől viszont javítani fog a versenyzésen, ha kevesebb a leszorítóerő és a turbulens levegő. Nem lehet mindent egyszerre, és választani kell, hogy mit akarunk elérni. Részemről jó, kemény versenyzést és erős ellenfeleket akarok minden csapat és pilóta között.”