back to top
2024. november 22. 07:07

KezdőlapWRCHivatalos: nem változik a szabályzat, marad a hibrid Rally1 a WRC-ben

Hivatalos: nem változik a szabályzat, marad a hibrid Rally1 a WRC-ben

-

A Motorsport Világtanács keddi döntése ellentétes az irányító testület februári bejelentésével, miszerint a hibrideket száműzik, hogy a csökkentett teljesítményű Rally1-es autók és a nagyobb teljesítményű Rally2-es gépek közötti egyenlőséget biztosítsák.

Az FIA közleménye az üzbegisztáni ülésről így szólt: „Az összes érdekelt fél megállapodott a technikai stabilitásról a 2025-ös és 2026-os FIA Rally Világbajnokság szezonjaira vonatkozóan. A Világtanács megerősítette, hogy a széleskörű visszajelzéseket és megbeszéléseket követően a WRC technikai szabályzata a Rally1/2 autókra vonatkozóan változatlan marad az elkövetkező két évben.”

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

„A WRC rendkívül fontos az FIA számára, ez a rali csúcsa, és az elmúlt hetekben rengeteget beszélgettem a gyártókkal a jövő irányáról. Most már világos, hogy mindannyiunknak technikai stabilitásra van szüksége a következő két évre, ugyanakkor az FIA számára fontos, hogy e stabilitás biztosítása során a gyártók részéről is ugyanilyen pozitív elkötelezettséget kapjunk” – mondta Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke.

Fotó: Toyota Gazoo Racing

„A WRC promótereként ez egy rendkívül fontos pillanat számunkra, mivel egységesen és következetesen haladhatunk előre a következő két évben technikai szempontból, miközben nagymértékben befektetünk új és izgalmas módszerekbe, hogy növeljük a sportág rajongótáborát és a rajongóink számára is eredményeket érjünk el” – kommentálta a döntést Jona Siebel, a WRC promóter ügyvezető igazgatója.

Ott Tänak
foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

A bejelentés véget vet a hónapok óta tartó vitáknak a WRC rövid távú technikai szabályairól. A jelenlegi gyártók, a Toyota, a Hyundai és az M-Sport Ford úgy hírlik mindannyian elköteleződtek – vagy közel állnak ahhoz, hogy hivatalos kötelezettségvállalást tegyenek – a 2026-os év végéig.

A gyártók reakciója pozitív volt, a címvédő csapatfőnök, a Toyota csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala azt mondta: „Nagyon szilárdan elköteleztük magunkat a rali-világbajnokság mellett, és nagyon támogatjuk a folyamatos együttműködést, hogy mindannyiunk számára a legerősebb versenyt biztosítsuk.”

„Az elmúlt hónapokban nagyon szorosan együttműködtünk az FIA-val, és bár mindannyian úgy gondoljuk, hogy a 2025-ös és 2026-os technikai szabályok stabilitása a helyes, az irányítással kapcsolatban tett nagyon lényeges lépések egységesebb és pozitívabb megközelítést biztosítanak a rövid távú fejlesztések és a hosszú távú áttörések felé, amelyekben mindannyian egyetértünk, hogy a sportnak szüksége van” – fűzte hozzá a Hyundai-főnök Cyril Abiteboul.

Az M-Sport ügyvezető igazgatója, Malcolm Wilson ugyanilyen elégedett volt a sorozat előrehaladásával: „Ez egy igazán pozitív lépés számunkra a következő években. Láttunk néhány jó javaslatot a promóció, a marketing és a rendezvények lebonyolítására vonatkozó tervek terén. Most már el kell kezdeni a munkát, hogy ezek a dolgok megvalósuljanak, és a műszaki oldalon egy következetes javaslattal úgy gondolom, hogy megvan a lehetőség a WRC céljainak eléréséhez.”

Fotó: Hyundai Motorsport

 

 

Friss