back to top
2024. november 24. 23:11

KezdőlapRXA teszten kiderült, hogy az elektromos vagy a belsőégésű motoros SuperCar a...

A teszten kiderült, hogy az elektromos vagy a belsőégésű motoros SuperCar a gyorsabb

-

A rallycross vb szezonnyitója előtt rendezett kétnapos teszten mérkőzött meg először egymással az elmúlt szezonokban használ RX1e autó és a fenntartható üzemanyaggal működő belsőégésű motoros SuperCar.

Összesen 781 kört tettek meg Höljesben a rallycross vb versenyzői, köztük négyen belsőégésű motoros (ICE), hatan elektromos (EV) járművel. Az idei szezonban megvalósult technológiák csatája koncepció eddig a résztvevőket is megosztotta, a Hansen csapat és a CE Dealer Team maradt az elektromos hajtásnál, René Münnich és az újonc Anthony Pelfrene a bevált technikában bízott, míg a KMS fejlesztett egy új belsőégésű motoros Volkswagent is, de Sondre Evjennel és Gustav Bergströmmel a meglévő elektromos autóikat is csatába küldik.

A kérdőjel épp a KMS miatt maradt ott a teszt után, hiszen egyrészt az ő autójuk teljesen új fejlesztés, miközben az elektromos autók 2022-ben épültek, másrészt Kristoffersson már többször bebizonyította, hogy messze kiemelkedik a mezőnyből.

Kristoffersson
foto: Kristoffersson Motorsport

A kétnapos teszten is ezt láttuk, az első és a második napot is Johan Kristoffersson nyerte. A köridő a melegebb első napon volt jobb, kedden 43 századdal elmaradt a legjobbjától a címvédő. Hétfőn viszont még az elektromosok követték őt, de tisztes távolságból, a második helyezett Timmy Hansen is 156 ezredmásodperccel lassabb volt nála. A második napra érdekes módon lemaradtak az RX1e autók, Veiby lett a második 481 ezredes hátránnyal, Timmy Hansen közel három tizedet lassult.

A szektoridők tekintetében is kristálytiszta a kép, Kristoffersson mind a két napon, mindhárom szektorban gyorsabb volt.

A teszt értékelésénél figyelembe kell venni, hogy a világbajnokságon és az Eb-n is új gumikkal versenyeznek, ezekről a Hoosier abroncsokról pedig az általános vélemény az, hogy versenyzésre alkalmatlanok…

A teszt első napjának eredménye:

1. Johan Kristoffersson KMS – HORSE Powertrain VW Polo KMS 601 RX (ICE) 42.854s
2. Timmy Hansen Hansen World RX Team Peugeot 208 RX1e (EV) +0.156s
3. Niclas Grönholm CE Dealer Team PWR RX1e (EV) +0.329s
4. Sondre Evjen Kristoffersson Motorsport Volkswagen RX1e (EV) +0.363s
5. Kevin Hansen Hansen World RX Team Peugeot 208 RX1e (EV) +0.513s
6. Ole Christian Veiby KMS – HORSE Powertrain VW Polo KMS 601 RX (ICE) +0.542s
7. Gustav Bergström Kristoffersson Motorsport Volkswagen RX1e (EV) +0.747s
8. René Münnich ALL-INKL.COM Muennich Motorsport SEAT Ibiza (ICE) +0.820s
9. Klara Andersson CE Dealer Team PWR RX1e (EV) +0.909s
10. Anthony Pelfrene JDM Raptor Racing Peugeot 208 WRX (ICE) +1.720s

A teszt második napjának végeredménye:

1. Johan Kristoffersson KMS – HORSE Powertrain VW Polo KMS 601 RX (ICE) 42.897s
2. Ole Christian Veiby KMS – HORSE Powertrain VW Polo KMS 601 RX (ICE) +0.418s
3. Timmy Hansen Hansen World RX Team Peugeot 208 RX1e (EV) +0.449s
4. Niclas Grönholm CE Dealer Team PWR RX1e (EV) +0.576s
5. Gustav Bergström Kristoffersson Motorsport Volkswagen RX1e (EV) +0.686s
6. Kevin Hansen Hansen World RX Team Peugeot 208 RX1e (EV) +0.722s
7. Klara Andersson CE Dealer Team PWR RX1e (EV) +0.748s
8. Sondre Evjen Kristoffersson Motorsport Volkswagen RX1e (EV) +0.808s
9. René Münnich ALL-INKL.COM Muennich Motorsport SEAT Ibiza (ICE) +1.296s
10. Anthony Pelfrene JDM Raptor Racing Peugeot 208 WRX (ICE) +1.743s

Kristoffersson
foto: Mihai Stetcu / Red Bull Content Pool

Friss