back to top
2024. november 22. 11:13

KezdőlapWRCÚjratervezés: jöhet a harmadik állandó pilóta a Hyundainál?

Újratervezés: jöhet a harmadik állandó pilóta a Hyundainál?

-

A Hyundai harmadik i20 Rally1-es autóját évek óta megosztva használják a pilóták, de ez jövőre megváltozhat.

A Hyundai megfontolja, hogy jövőre mindhárom Rally1-es autóját állandó pilóta vezesse, ahelyett, hogy a harmadikba két-három, vagy akár négy részmunkaidős versenyzőt alkalmazzon. Ebben a szezonban Thierry Nevuille és Ott Tanäk a két főállású pilóta, míg a harmadik autót felváltva vezeti Esapekka Lappi, Andreas Mikkelsen és Dani Sordo.

Sordo az európai aszfatlos versenyeken indult, Mikkelsen a murvára koncentrált a Lengyel Rally mellett, amelyen hagyományosan jól szerepel, míg a legváltozatosabb program Lappinak jutott – hosszabb kihagyással, aminek a Lett Rallyn látta meg a kárát. A Hyundai csapatfőnöke, Cyril Abiteboul a DirtFishnek elismerte, hogy a beállítási problémák mellett a kevés ülésidő is hozzájárult Lappi nehézségeihez.

„Nekünk is megvan a felelősségünk abban, hogy a három és fél hónapja, Kenya óta nem vezeteő Lappit a WRC-ben ilyen versenyhelyzetbe hoztuk a Rally1-es autóval – mondta DirtFishnek Abiteboul. – Ez olyan volt, mint Monte Carlóban Mikkelsen esete – az sem sikerült jól és ez sem, amiért vállalom a felelősséget. Megpróbáltuk a Lett Rallyt Lappival, mert indulni akart ezen a versenyen. Felkészülésnek a Litván Rallyt szántuk, de semmi sincs, ami fel tudná hozni az embert ezekkel az autókkal.”

Fotó: Hyundai Motorsport

Így aztán nem csoda, hogy Abiteboul elgondolkodott a folytatáson.

„Szerintem nem vagyunk a helyzet magaslatán, a korábbi kijelentéseimmel ellentétben nem állunk jól a harmadik autó tervével, van mit jobban csinálni jövőre – folytatta Abiteboul, aki bőséggel válogathatna a harmadik számú autóba állandó pilótát, hiszen a jelenlegi versenyzők mellett ott vannak a fiatalok, mint például Oliver Solberg és Martins Sesks. – Olyan ponton vagyunk, amikor nyitottnak kell lennünk. Ha gyorsan el tudjuk rendezni az első két autót, az időt ad nekünk arra, hogy tovább gondolkodjunk azon, mi legyen a harmadikkal. Tudni szeretnénk, változnak-e jövőre a szabályok vagy a pontrendszer, hogy a megfelelő döntést hozhassuk meg.”

Friss