Jari-Matti Latvala ugyan elégedetten nyilatkozott a WRC2-ben elért második helyezés után a Finn Rallyn, azonban jó kedvét elvette a Toyota csapatának katasztrófája.
Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke egy év szünet után tért vissza a WRC-mezőnyébe a Finn Rallyn és végül a második helyet szerezte meg a WRC2-es mezőnyben Oliver Solberg mögött.
“Nagyjából sikerült elérni a maximumot – mondta Jari-Matti Latvala a WRC2-es második helyezésre utalva. – Eredetileg a legjobb öt között szerettem volna célba érni, így a második helyezéssel ezt sikerült elérni, ráadásul az abszolút hatodik helyen zártunk.”
A Toyota csapatfőnöke ráadásul pénteken nyerni tudott a Myhinpaa szakaszon a WRC2-ben, ami különösen nagy öröm volt számára, mivel 2017-ben ezen a szakaszon esett ki a verseny éléről.
Ogier 11 év után nyert a Finn Rallyn, Neuville és a Hyundai hatalmasat lépett a vb címek felé
“A Myhinpaa szakaszon elért legjobb idők nagyon fontosak voltak, mert 2017 óta nyomasztott, hogy ezen a pályán estem ki. Ugyancsak jó volt vezetni ismét az Ouninpohja gyorsaságin, nagyon élveztem a vasárnapi első gyorsaságit is.”
Latvala jövőre lesz 40 éves, ráadásul huszadik alkalommal indulna a Finn Rallyn is, ezért tervezi 2025-ben is a versenyzést a hazai futamán.
A csapatfőnök öröme azonban nem lehetett teljesen felhőtlen, mert a Toyota Rally1-es csapata ugyan nyerni tudott Sébastien Ogier révén, viszont Kalle Rovanpera az élről esett ki, ahogy Elfyn Evans-nek sem sikerült a célba érés, míg Takamoto Katsuta szuperrallyval tudta teljesíteni a versenyt, melynek Power Stage szakaszát megnyerte.
A Toyota számára bár négyes vezetéssel kezdődött a verseny, végül komoly vereséget szenvedett a Hyundaijal szemben a gyártók bajnokságában, így a koreai csapat 20 pontos előnyre tett szert a japán gyártó előtt.
“Kalle Rovanperával éppen a balesete előtt beszéltem, és nagyon magabiztosnak tűnt, így nagy csalódás volt, hogy pár perccel később kiesett. De ez az eset is azt bizonyítja, hogy a motorsport kiszámíthatatlan és bármikor közbe léphet valami váratlan. Az utolsó előtti szakasz igazán rossz volt számunkra, hiszen Eflyn is kiesett, így a gyártók között is rosszul zártunk. Kalléről csak a szakaszon való célba érést követően hallottam, előtte csak azt tudtam, hogy baleset miatt csúszik a rajtunk. Komoly csapás volt ezt megtudni. A gyártók között 1 pont volt a hátrányunk a verseny előtt és többször is úgy tűnt, hogy komoly esélyünk van ezt az állást megfordítani, azonban végül 20 pontos hátrányba kerültünk a Hyundaijal szemben. Most már a Hyundai komoly problémájára van szükség, hogy ezt a hátrányt ledolgozzuk, valljuk be, komolyan csökkentek az esélyeink.”