Sébastien Ogier nagy feladat előtt áll, hiszen 27 pontos hátrányt kellene ledolgoznia Thierry Neuville mögött, ahhoz, hogy megszerezze kilencedik vb címét.
Az idei WRC-szezon nemcsak a különleges és sokat bírált pontrendszer miatt egyedi, de azért is, mert egy olyan versenyző lett a vb címért folytatott csata egyik főszereplője, Sébastien Ogier, aki eredetileg részmunkaidőben tervezte az idei szezont.
Thierry Neuville 27 ponttal előzi meg négy versennyel a szezon vége előtt Sébastien Ogier-t, így a nyolcszoros világbajnoknak legalább hét ponttal kellene többet szereznie a hátralévő minden versenyen, mint az első vb címére hajtó belga versenyzőnek.
Szoros pontkülönbségek a versenyeken
Az idei versenyeken igen szorosan alakult a pontok közötti különbség. A legnagyobb különbség Lengyelországban alakult ki, ahol Kalle Rovanpera 10 ponttal tudott többet szerezni, mint a második legtöbb pontot, 17-et szerző Adrien Fourmaux és Elfyn Evans. A Montén Thierry Neuville hat ponttal tudott többet szerezni Sébastien Ogier-nál és 9-cel többet Elfyn Evansnél. A Svéd Rallyn pedig Evans gyűjtött 5 ponttal többet Esapekka Lappinál, míg hattal többet Neuville-nél és Fourmaux-nál.
Szardínián ugyanakkor Ott Tanak csak 3, Lettországban Ogier csak 2 pontkülönbséggel szerezte a legtöbb egységet, míg Kenyában, Horvátországban, Portugáliában, valamint Finnországban is csupán 1 ponttal szerzett többet a legtöbb pontot szerző versenyző.
Tehát igen nehezen lehet nagyobb pontkülönbséget szerezni egy-egy verseny során, hacsak a rivális éppen nem kerül bajba, vagy esetleg a csapattársak nem tudnak segíteni.
Ogier és Neuville korábbi szereplése a szezon hátralévő versenyein
A WRC-szezon a görög Akropolisz Rallyn folytatódik, ami a bajnokság egyik legkevésbé kiszámítható versenye.
Sébastien Ogier eddig hatszor indult a görög versenyen, és csupán 2011-ben tudott nyerni, ami mellett további két alkalommal tudott dobogón zárni.
Thierry Neuville eddig ötször állt rajthoz az Istenek Versenyén és Ogier-hoz hasonlóan csak egyszer, 2022-ben tudott nyerni, ami mellett csak egyszer tudott dobogóra állni.
A WRC-szezon 11. futamán, Chilében a gumikopás és a helyes abroncs választás kaphat hatalmas szerepet, amint azt a tavalyi verseny során is megfigyelhettük.
Ezen a versenyen Ogier 2019-ben indult csak és akkor a második helyet szerezte meg Ott Tanak mögött. Thierry Neuville öt évvel ezelőtt karrierje egyik legnagyobb balesetét mutatta be, míg tavaly a második helyet szerezte meg ugyancsak Tanak mögött.
A vb szezon utolsó előtti versenye a Közép-Európa Rally lesz, ahol Ogier tavaly negyedik lett, míg Thierry Neuville nyerni tudott.
A szezonzáró Japán Rallyn Ogier tavaly második, egy évvel korábban pedig negyedik lett, Thierry Neuville pedig tavaly szuperrallyzni kényszerült, ugyanakkor 2022-ben nyert.
Lehetséges-e Neuville pontelőnyének ledolgozása Ogier számára?
Négy verseny során bármi előfordulhat, azonban ahhoz, hogy Ogier megszerezze kilencedik vb címét, valószínűleg az fog kelleni, hogy miközben ő nem hibázhat, addig Thierry Neuville-nek bajba kellene kerülnie. Emellett pedig a Toyotának szinte minden versenyzőjét Ogier mögé kellene állítania, hogy pontokat raboljanak Neuville-től, ami azért is nehéz lehet, hiszen Elfyn Evans még ugyancsak megpróbálhat harcolni a vb címért, míg a Hyundai részéről ugyanez igaz Ott Tanak esetében.
Hogy sikerülhet-e ledolgozni a ponthátrányt Ogier számára, tehát legalább annyira nehéz megmondani, mint azt, hogy ki nyer az Akropolisz Rallyn.