Richard Burns 1999-ben az első WRC-szezonját teljesítette a Subaru gyári csapatával, első győzelmét a japán gyártóval pedig az Akropolisz Rallyn szerezte meg, ahol riválisai sorra kerültek bajba.
Richard Burns 1998 végén befejezte karrierjét a Mitsubishinél, ahol Tommi Makinen volt a csapattársa és 1 következő évre a Subaruhoz igazolt, ahol Juha Kankkunen mellett versenyezhetett.
Az 1999-es WRC-szezon nyolcadik futamára, a görög Akropolisz Rallyra éppen az akkori szezonbeli legjobb eredménye után érkezhetett, miután Argentínában második lett.
Az akkor 28 éves brit versenyző a görög verseny első napján még nagy csatát vívott, azonban a második napon már egy szakasz kivételével az élen tudott állni és helyét megtartotta az utolsó napon is, így az Istenek Versenyén szerezte első győzelmét a Subaruval.
A verseny során Burns riválisai sorra kerültek bajba, Colin McRae a Ford Escort WRC váltóhibája, Didier Auriol a Toyota Corolla WRC felfüggesztésének sérülése miatt kényszerült kiállni, csakúgy, mint Bruns csapattársa, Juha Kankkunen.
A verseny második helyét végül Carlos Sainz szerezte meg Toyotával, aki az utolsó napon veszítet komolyabb időt felfüggesztés sérülés miatt.
Tommi Makinen ugyancsak a Mitsubishi felfüggesztésének sérülése miatt előbb a negyedik helyre csúszott, majd onnan az utolsó napon fel tudott zárkózni a harmadik helyre.
Burns később megnyerte a szezon utolsó két versenyét, Ausztráliát és a Brit Rallyt, így a szezont a második helyen fejezte be Tommi Makinen mögött.
A 2005-ben súlyos betegségben elhunyt brit legenda 2001-ben világbajnoki címet szerzett a Subaruval, azonban Görögországban többet már nem tudott nyerni.