back to top
2024. szeptember 19. 23:49

KezdőlapORBTurán Frigyes várja már a II. WHB Győr Rallyt

Turán Frigyes várja már a II. WHB Győr Rallyt

-

Turán Frigyes tavaly Farnadi Ágnessel ötödik lett az I. WHB Győr Rallyn. Ebben az évben már Zsiros Gábor diktálja Fricinek az itinert, és a bajnokság második helyén érkeznek Győrbe, így a cél nem is lehet más mint a győzelem.

„Nagyon jó volt a tavalyi verseny, emiatt örömmel érkezünk most is Győrbe. A város közel áll a  szívemhez, hiszen a Széchenyi Egyetemre jártam én is annak idején. Jól szervezett verseny volt a 2023-as, tetszett a városi gyorsasági, ahol jó volt látni a sok embert. Ennek a versenynek a promóciója és az előkészületei a legjobbak a naptárban, emiatt is szívesen utazunk Győrbe. Az új pályákról semmit sem tudok, nem tudom mire számítsunk, ennek ellenére nagyon örülök az új pályáknak. Ideális esetben minden versenyen kötelező lenne, hogy új pályákon is versenyezzünk, ugye a rali erről is szólna, hogy azokból az információkból menjünk, amit a navigátori oldalról kapunk. Persze tudom, hogy ez Magyarországon nem megoldható minden versenyen. Ilyenkor sajnos mindig felvetődnek a tiltott pályabejáráshoz kapcsolódó kérdések, remélem a rendezőknek sikerült ezt az előzetes terveknek megfelelően kontrollálni és mindenki azonos feltételekkel indul az első körre. De persze nagyon örülök neki, hogy új szakaszokon mehetünk és kiemelném azt is, hogy a verseny időterve, lebonyolítása is nagyon tetszik.”

A nemzetközi tapasztalatotok segíthet az új pályák feldolgozásánál?

„Ebben mi tényleg jók tudunk lenni, szeretünk improvizálni, és gyorsan tudunk jó itinert készíteni. Mivel maximális a bizalom Zsiros Gabival, szerintem jól tudunk teljesíteni ezeken a gyorsaságikon.”

Turán, Zsiros
Foto: Turán Motorsport

Említetted a sok nézőt a városi gyorsaságin. A többi szakaszon viszont a nézői pontokról figyelhetik a szurkolók a versenyt, ez titeket milyen mértékben érint?

„Valahol meg kell találni az egyensúlyt a nézőszám és a nézők biztonsága között. Örülni kell, ha sok ember eljön a versenyekre, szerencsére a magyar rali még mindig nagyon népszerű. Őket több rendezővel és több nézői pont kialakításával lehet megtartani, nyilván ez nehéz, mert nagy mértékben anyagi kérdés is. Ma már természetes, hogy első a biztonság, de látni kell, hogy komoly erőfeszítés és sokba kerül egy-egy megfelelően biztosított nézői pont kialakítása. Ebben a tekintetben jó helyzetben van a győri verseny, hiszen a Rábaring nagyon biztonságos környezetet tud nyújtani, de emellett én úgy érzem, hogy a rendező próbál minél több nézői pontot kialakítani, ami jó, mert a támogatóinknak nagyon fontos a megfelelő megjelenés.”

Másodikak vagytok a bajnokságban, Csomós Mixit üldözitek, ugyanakkor mögöttetek is közel vannak a többiek. Mi lesz a cél?

„A bajnokság nagyon erős. Négyen-öten vagyunk, akik közül bárki tud nyerni. Sajnos az utolsó futamon nem tudtunk pontokat hozni Mixin, de úgy érzem képesek vagyunk nyerni, a lényeg azonban az, hogy jó meccs legyen. Sietnünk kell, és sietni is szeretnénk.”

Előttetek egy RS Fabia és a negyedik helyen Német Gáborék is az új Skodával támadnak. A technikai különbség befolyásolhatja a csatát?

„Nagyon remélem, hogy az új pályák segítenek abban, hogy felvegyük velük a versenyt. Szerintem nem túl nagy a különbség, de valamennyi van, ez kétségtelen. A fejlesztések nem állnak meg a motorsportban sem, és az öt év hátrány, amiben vagyunk, az bizonyos helyzetekben érezhető. Nekünk nem kell ezzel foglalkozni, az adott lehetőségből kell kihoznunk a maximumot, és akkor gyorsak tudunk lenni.”

A nagy öregek ezt úgy fogalmazták meg, hogy a lóerők hiányát bátorsággal pótoljuk…

„Aki ismer minket az tudja, hogy ezzel nem lesz hiba, megpróbáljuk kiszolgálni azt a rengeteg embert, akik nekünk szurkolnak. A saját stílusunkban autózunk és ha problémamentes lesz a versenyt nem vallunk majd szégyent.”

Fotó: Sári Péter

Nem a II. WHB Győr Rallyhoz kapcsolódik az utolsó kérdés. A Rallycafé aktuális nyomtatott számában Jari-Matti Latvala megemlítette, hogy emlékszik egy nagyon gyors magyar versenyzőre, Turánra. Milyen érzés, hogy a világ rali-élvonalának egyik fontos szereplője számontart?

„Büszke vagyok rá! Nagyon jó volt vele a viszony, amikor mondhatnám, hogy egy csapatban versenyeztünk, de ez nem volt teljesen igaz, mert ugye mi is gyári Forddal mentünk, de akkor ő a versenyzői karrierje egyik csúcspontján volt. Jó érzés, hogy emlékszik rám, és azt hiszem, amit elértünk azok szép eredmények, nemzetközi szinten is jónak számítanak. De azt is hiszem, hogy van még bennünk, és szeretnénk bizonyítani. Nyilván gondolkodunk egy újabb autóban a következő szezonban, de ez az év biztos, hogy a Poloban zárul.”

Fotó: Sári Péter

 

 

Friss