Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója bővebb betekintést nyújtott abba, hogy Daniel Ricciardo miért nem térhetett vissza a Red Bull Racinghez, és hogy szerinte hol siklott félre az ausztrál pilóta karrierje.
Miután a Red Bull bejelentette, hogy véget ér a közös útja Daniel Ricciardóval, az ausztrál pilóta pedig lényegében elbúcsúzott az F1-től, a Formel1.de YouTube-csatornáján interjú jelent meg Helmut Markóval, a Red Bull 81 esztendős tanácsadójával arról, hogy mi hiányzott a nyolcszoros futamgyőztesből, az osztrák szerint hol siklott félre a karrierje, és hogy Marko szerint Ricciardo pontosan tisztában volt azzal, hogy mit várnak el tőle.
Ricciardo dicstelenül búcsúzott az F1-től, amiről csakis a Red Bull tehet
„Szerintem a döntés, hogy elhagyja a Red Bull Racinget, volt a fordulópont a karrierjében – utalt Marko Ricciardo 2018 nyarán bejelentett renault-s szerződésére. – Ezután sem a Renault, sem a McLaren nem adott neki győztes autót. Monzában nyert [2021-ben], de az a győzelem különleges körülmények között született. Nem tudom pontosan, hogy mi történt, mert ha tudtuk volna, segítettünk volna neki. De a tempója, és mindenek felett ez a későn fékezés, aztán jobbról vagy balról bevetődés… az utóbbi években próbálkozott vele, de többé nem volt meg, a gyilkos ösztön eltűnt.”
A Red Bullnál töltött évei során Ricciardo védjegyévé váltak a messziről indított előzései manőverek, amelyeket az ausztrál tűpontosan kivitelezett, meglepve ezzel az ellenfeleket. Hogy a távozás miért történt, arról Marko szintén beszélt.
„Voltak bizonyos fenntartásai a Honda-motorral és végül jobban hallgatott a Renault és Cyril Abiteboul hízelgésére. Pénzügyileg nem volt nagy különbség abban, amit mi, illetve amit a Renault ajánlott neki. Azt is megmondtam neki, hogy »Nehezen fogsz több shoey-t csinálni« (a cipőből ivás, amit Ricciardo a dobogón űzött, és ami szintén a védjegyévé vált – a szerk.). Nem hiszem, hogy túl sokat láttuk a Renault-t a dobogón.”
„Bemutatkozott nálunk [2014-ben], 3-0-ra verte Vettelt a győzelmek arányában, aztán Danyiil Kvjat olykor gyorsabbnak bizonyult nála, de egy szezonra vetítve őt is kontrollálta. Aztán jött Max [Verstappen], aki egyre erősebbé vált, ami egyértelműen az egyik oka volt annak, hogy [Ricciardo] a Renault-t választotta helyettünk.”
Marko utalt rá, hogy Ricciardónak vélhetően azért kellett most mennie, mert Liam Lawsont csak úgy tudták megtartani, ha a hátralevő versenyeken lehetőséget adnak neki, illetve kerek-perec kijelentette, hogy nem volt elég jó az ausztrál pilóta teljesítménye ahhoz, hogy leváltsa Sergio Pérezt. „Az időzítésnek különböző tényezőkhöz és kötelezettségekhez van köze. Informáltuk, és a méltó búcsú szerintem a leggyorsabb kör volt. Ez megmutatta, hogy továbbra is milyen potenciál rejtőzik benne, de nem folyamatosan, és nem azon a szinten, ami indokolttá tette volna, hogy visszatérjen a Red Bull Racinghez. De ez kifogástalan teljesítmény volt.”
„Szerintem világosan kommunikáltuk felé, hogy jelentősen jobbnak kell lennie Cunoda Júkinál, de ez csak néhány versenyen sikerült neki. Ezért világos volt, hogy a tékozló fiú visszatérése a Red Bull Racinghez sajnos nem lehetséges. Nagyon jól elmondta, hogy békére lelt magával, elfogadta a helyzetet, és majd meglátjuk, mik a tervei a jövőre nézve.”