back to top
2024. november 22. 03:03

KezdőlapHírekA Rally5 alatt indít kupát a francia szövetség

A Rally5 alatt indít kupát a francia szövetség

-

A Fédération Française du Sport Automobile (FFSA) hivatalosan is bemutatta az FR6 Trophy-t, a 2025-ben induló vadonatúj kategóriát. A kupát úgy tervezték, hogy  megfizethető, elérhető és versenyképes szabályozással várja az amatőr versenyzőket.

A sorozat alapja a nemrég bemutatptt Peugeot 208 Racing, amely ideális lehet az amatőrök számára. Tegyük hozzá, mindezt Franciaországban, mert a hazai amatőröknek a 38 900 eurós autó jobbára csak vágyálom.

AZ FR6 az alábbi elvek mentén működik majd:

Megfizethetőség: A kategória versenyautóit költséghatékony alkatrészekkel és utcai gumiabroncsokkal tervezték, hogy csökkentsék az üzemeltetési költségeket.
Biztonság: Az FIA-szabványnak megfelelő többpontos bukókerettel felszerelt autók biztosítják a versenyzők védelmét.
Inkluzivitás: Az osztály nyitott a szabályoknak megfelelő járművek számára, elősegítve a különböző gyártók részvételét.

A kupában regionális selejtezőket is rendeznek Franciaország-szerte, így az amatőr versenyzők könnyen hozzáférhetnek az otthonukhoz közeli eseményekhez. Az indulók áprilistól szeptemberig versenyeznek, majd a bajnokság a Francia Rally Kupa nagydöntőjében, Lisieux-ben ér véget.

A Stellantis Motorsport által kifejlesztett Peugeot 208 Racing az első olyan jármű, amelyet az FR6-os kategóriára homologizáltak. Az autót 145 lóerős turbómotorral mozgatja, váltója hatsebességes kézi, a súlya 1050 kg. Tapasztalt versenyzők, köztük az ERC-ből ismert Yoann Bonato, kulcsszerepet játszottak az autó fejlesztésében. „A 208 Racing dinamikus, szórakoztató és könnyen kezelhető – ideális minden tudásszintű versenyző számára” – nyilatkozta Bonato.

foto: Stellantis Motorsport

A 208 Racing kizárólag E85 üzemanyaggal működik, amely akár 30%-kal alacsonyabb CO2-kibocsátást és jelentős megtakarítást kínál a hagyományos üzemanyagokhoz képest. A Michelin Pilot Sport PS5 utcai abroncsok használata tovább csökkenti a költségeket. A Stellantis az autó tervezésénél a tartósságot is előtérbe helyezte, biztosítva, hogy az autó a lehető legkisebb karbantartás mellett működjön.

Az FR6 Trophy felépítése és jutalmazása

Az FR6 Trophy Franciaországot öt régióra osztja, amelyek mindegyike hat versenynek ad otthont. A versenyzők öt legjobb eredménye számít majd a lisieux-i döntőbe jutáshoz. Korzika és a tengerentúli területek különleges szabályozást kapnak a széleskörű részvétel biztosítása érdekében.

A verseny két kategóriában zajlik:

Hope (25 éves vagy annál fiatalabb versenyzők): A győztes négy 2026-os raliversenyen indulhat egy Rally4-gyel a Stellantis Motorsport Rally Cup France keretében.

Expert (26 éves vagy annál idősebb versenyzők): A győztes indulhat a francia ralibajnokság egyik 2026-os fordulóján egy Rally4-es autóval.

foto: Stellantis Motorsport

Friss