back to top
2024. november 24. 05:24

KezdőlapERCBiasion nagy lehetőséget lát a Rally4-es Lanciában

Biasion nagy lehetőséget lát a Rally4-es Lanciában

-

Miki Baision Lanciával nyerte az 1983-as Rali Európa-bajnokságot, majd két vb címet is. Az olasz legenda kulcsszerepet játszott a Lancia Ypsilon Rally4 fejlesztésében, ami miatt szívesen lenne ismét fiatal és indulna jövőre a Lancia-Kupában. 

A Lancia motorsport tevékenységére létrehozott Lancia Corse HF igazgatója, Eugenio Franzetti a múlt héten jelentette be, hogy az Olasz Rali Bajnokságban saját márkakupával tér vissza a legendás olasz gyártó a ralisporthoz, a sorozat bajnoka pedig a Lancia színeit képviselve indulhat a 2026-os ERC-bajnokságban. 

A 2025-ös Olasz Rally Bajnokságban tér vissza a Lancia

„Amikor Eugenio Franzetti, a Lancia Corse HF igazgatója az új Lancia Kupáról beszélt, azonnal az jutott eszembe, bárcsak újra 18 éves lennék – mondta az olasz márka legendája, Miki Biasion az ERC honlapjának. – Úgy gondolom, hogy ez egy csodálatos lehetőség a fiatalok számára. Óriási érzés, hogy itt lehetek, és hogy lehetőségem van visszatérni a Lanciához a ralisportban.” 

 Miki Biasion 1983-ban Lanciával nyerte az Európa-bajnokságot, majd 1988-1989-ben két vb címet is szerzett. 

Bár Biasion utolsó címei óta évtizedek teltek már el, a 66 éves olasz legenda még mindig szereti a ralisportot, éppen ezért szívesen játszott szerepet a Rally4-es Lancia megépítésében is.    

„A rali volt az életem. 12 éves koromban a városomat átszelte a Monte-Carlo Rally mezőnye, ezen a versenyen szereztem egy képet Sandro Munarival az ő aláírásával. Mindig azt szerettem volna, hogy egy nap valaki fényképet és autogramot kérjem tőlem. Ez egy valóra vált álom lett. És ez igaz a Lancia esetében is. Az összes rali rajongó és sok pilóta erre a pillanatra várt, hhogy Lanciát láthasson, vagy versenyezzen vele. Így nem csak a Lancia nagykövete vagyok, hanem a raliszenvedély nagykövete is világszerte.” 

Biasion szerint a Lancia Ypsilon Rally4 egy nagyon jó lehetőség volt az olasz gyártó számára, hogy visszatérjen a ralisportba. 

„Úgy gondolom, hogy a Rally4-es autóval való visszatérés a motorsportba a Lancia esetében nagyon jó ötlet volt. Bölcs dolog a hátsó ajtón keresztül bemenni, és nem pedig azonnal egy top kategóriában, mert ahogy mindenki tudja, a rali-világbajnokság nagyon-nagyon drága.” 

 A kétszeres rali világbajnok szerint nincs kizárva, hogy a Lancia később magasabb kategóriában is elindul. 

„A Rally4 a legnépszerűbb kategória Európában, és a nemzeti bajnokságok legtöbb versenyzője ebben a kategóriában indul, szóval ez egy nagyon jó választás. Természetesen mindenkinek, és nekem is az az álma, hogy legyen egy olyan raliautó, amivel a csúcskategóriában is versenyezhet. Jelenleg a jövőre vonatkozó szabályok még nincsenek készen, és túl magasak a költségek a versenyképességhez vagy a rali világbajnokságon való részvételhez. De ha az FIA változtat valamit, akkor érdemes álmodni és kell is. Nem csak Lancia nagyköveteként beszélek, hanem rali rajongóként és Lancia rajongóként is. Ez egy álom, és nem tilos álmodozni.” 

 Biasion bízik benne, hogy a Rally4-es Lanciával sikerülhet megtalálni az ő utódját is. 

„A Rally4-es program fantasztikus ahhoz, hogy új vezetőket találjunk. Kár, hogy nincs még egy Miki Biasion a rali-világbajnokságon, de talán ezzel a projekttel sikerül megtalálni az utódomat.”

Friss