Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke szerint a Hyundaira fog nehezedni a nyomás a Japán Rallyn, mivel a Toyotának nem lesz veszítenivalója a WRC-szezonzárón.
A Japán Rally előtt 15 pont a gyártók bajnokságában a Hyundai Motorsport előnye a Toyota Gazoo Racing előtt, ez a különbség pedig ebben a bajnokságban egyáltalán nem behozhatatlan. Jó példa erre a Finn Rally, ahol a koreai gyártó 19, és az Akropolisz Rally, ahol 15 ponttal volt jobb a Toyotánál, míg a japán gyártó Chilében szerzett 18 ponttal többet riválisánál.
“Természetesen nem a legkönnyebb feladat ledolgozni a hátrányunkat, de még versenyben vagyunk – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke a Dirtfishnek. – Talán egy kettős vezetéssel szombaton, egy jó vasárnappal és egy erős Power Stage szerepléssel le tudjuk dolgzni a hátrányunkat. Nem tűnik könnyűnek, de Chilében megcsináltuk.”
Latvala szerint a nyomás inkább a Hyundai csapatán lesz, mint sem a Toyotán a Japán Rallyn.
“Japánban inkább a Hyundai lesz nyomás alatt, mivel versenyzőik az egyéni világbajnoki címért is harcolni fognak. A nyomás pedig érdekes dolgokra képes, befolyással lehet a vezetésre, és megnyílhat az esély számunkra. Thierry Neuville számára először nyílt komoly esély a vb címre, kényelmes előnye tudatában pedig nem biztos, hogy mindig támadni szeretne. Ez pedig befolyásolhatja a gyártók közötti versenyt is. Szóval még látok esélyt. Igaz, hogy nem vagyunk könnyű helyzetben, de még van esély.”
Abiteboul: Az egyéni bajnokság mellett a gyártók csatájára is figyelnünk kell Japánban
A Toyota csapatfőnöke szerint idén a következetesebb versenyzés döntött a Hyundai számára, ráadásul többször is hibáztak a Toyota versenyzőivasárnap, ami komolyan befolyásolta a bajnokság alakulását.
“Nem volt könnyű szezon számunkra az idei. A Hyundai sokkal következetesebb volt, különösen vasárnap. Náluk nem voltak olyan vasárnapi kiesések, mint nálunk, ami komoly befolyással volt a bajnokságra.”