Jari-Matti Latvala jövőre a Toyota WRC csapatának vezetését csak részmunkaidőben fogja ellátni, mivel teljes szezont fog versenyezni a Historic Eb-n.
Mint arról már beszámoltunk, Jari-Matti Latvala jövőre kevesebb versenyen fogja a Toyota WRC-csapatát vezetni, mivel egy St185-ös Toyota Celicával elindul a Historic Eb teljes szezonjában.
Jövőre már az 1991 és 2000 között homológizált autókkal lehet versenyezni a historic versenyeken, ennek a döntésnek pedig Latvala is örült.
Latvala rajthoz áll a 2025-ös Historic Eb-n, részmunkaidőben lesz a Toyota csapatfőnöke
“Örömteli bejelentés volt az FIA döntése – mondta Jari-Matti Latvala a Rallit.fi oldalnak. – Én magam is építettem egy Toyota Celica St185-ös autót, amihez hasonlóval már ugyan versenyeztem a finn bajnokságban, ez az autó teljesen új és kifejezetten az aszfaltos versenyekre készült. Hasonló autóval indult Juha Kankkunen az 1993-as WRC-szezonban.”
2025-től ezek az ikonikus rallyautók térhetnek vissza a historic versenyeken
A Historic Eb-n jórészt aszfaltos futamok vannak, azonban a finn Lahti Rally és a görög Akropolisz Rally lehetőséget teremt, hogy a historic autókkal versenyzők murván is indulhassanak.
“Még várnunk kell a technikai szabályok megjelenésére, fontos lesz tudni, hogy milyen turbószűkítők használhatóak és hogy miként fognak kinézni a géposztályok. Nyilván külön kategória kell majd a WRC autóknak és külön a többi 90-es évekbeli autónak. Hamarosan kiderülnek ezek a dolgok, és megtudjuk, hogy kell-e versenyeznem a Toyota Corolla WRC-mel is.”
A Historic Eb naptárába 2025-ben is lehet magyar verseny, mivel a Mecsek Rallyt jelölte az MNASZ a sorozatba, azonban a naptárba csak az FIA jóváhagyása után kerülhet a pécsi rendezvény.
Megérkeztek az első információk a 2025-ös hazai versenynaptárról