Kimi Räikkönen a 2009-es szezon végén távozott a Forma–1-ből, hogy két évet ralizással és egyéb elfoglaltságokkal töltsön. Pedig ha marad, visszatérhetett volna egykori csapatához.
15 éve ezen a napon, 2009. november 19-én jelentette be Kimi Räikkönen, hogy legalább egy évre távozik a Forma–1-ből, miközben persze azt sem tudtuk, hogy valaha visszatér-e oda. A Ferrarival mindössze három szezon után, szerződésének lejárta előtt szakító, a maranellóiaktól ezzel legalább 10 milliót, de végül 17 millió dollárt bezsebelő Jégember maranellói távozására már korábban fény derült, az azonban még jó ideig nem dőlt el, hogy Räikkönen másik csapatban marad-e a száguldó cirkuszban.
Végül nem maradt, és inkább elment ralizni, ám utólag kiderült, hogy 2010-ben futamgyőztes autóban ülhetett volna. Olyanban, amely Lewis Hamilton által az utolsó futamig versenyben volt a vb-címért. Ebben az esetben Räikkönen a későbbi hétszeres világbajnok ellen bizonyíthatott volna, és akár rácáfolhatott volna a mindkettejükkel dolgozó szerelő állításaira.
Hogy miért nem maradt, arról alábbi cikkünkben írtunk bővebben:
Räikkönen nem akart mindenáron rallyzni, helyette Hamilton csapattársa is lehetett volna
Räikkönen végül 2012-ben, a Lotusszal visszatért a Forma–1-be, majd 2014-től ismét a Ferrari versenyzője lett, ám az olaszokkal már csak egy további futamot nyert, azt is csak 2018-ban. Végül az Alfa Romeóval (Sauber) vezetett le még három évet, manapság pedig elsősorban fia, Robin gokartos pályafutását egyengeti.