A második gyorsaságin két Toyota is defektet kapott, a harmadikon a WRC2-ben jött a dráma, a negyediken Thierry Neuville autójából elfogyott az erő – nem unalmas a szezonzáró Japán Rally.
A Japán Rally első valódi versenynapja elképesztő fordulatokkal kezdődött, Sébastien Ogier és Takamoto Katsuta is defektet kapott, majd a világbajnoki éllovas Thierry Neuville autójából minden erő elfogyott, és a WRC2-ben is történt egy s más.
A helyi idő szerint péntek reggeli szakasz valósággal kettészakította az élmezőnyt. A csúszós úton a világbajnoki éllovas Thierry Neuville, a rá egyedüliként veszélyes Ott Tänak és Elfyn Evans szépen lejött, pontosan ebben a sorrendben, a többiek pedig küzdöttek, mint disznó a jégen.
Sébastien Ogier bal első defektet kapott, meg is kellett állnia kereket cserélni, így bő két percet kapott Neuville-től. Takamoto Katsuta bal hátsó defekttel gurult be a célba, több mint egyperces hátránnyal. Andreas Mikkelsen benézett egy árokba, ha már benne volt, bele is ragadt, az egyetlen vigasza az lehetett, hogy legalább Katsuta és Ogier előtt ért célba.
Ogier is frusztrált volt, de Katsutát egyenesen szétvetette a düh, ami nem csoda. A csapata engedélyével a győzelemért mehetett a hazai versenyén, de már a második gyorsaságin távol került már a dobogós helyezéstől is… Ráadásul a Toyota nem úgy állt, hogy csökkentené a hátrányát a Hyundai mögött a gyártók versenyében.
Adrien Fourmaux és Grégoire Munster nem találta a tempót az M-Sporttal, de így is órási meglepetést jelentett, hogy az egyaránt Rally2-es autóval versenyző Nikolay Gryazin és Sami Pajari a negyedik, illetve ötödik időt érte el a szakaszon, öt Rally1-es autót maga mögé utasítva.
A harmadik szakaszon kevesebb volt dráma, a saját bevallása szerint a motiváció megtalálásával küszködő Ogier azért elvitte a szakaszt Evans és Tänak előtt, összetettben továbbra is Tänak vezetett Neuville és Evans előtt, ez a három pilóta teljesen leszakította a mezőnyt. Mondjuk, az jó kérdés volt, hogy honnan fröcskölt a víz Mikkelsen szélvédőjére.
A dráma ezúttal a WRC2-ben érkezett. A világbajnoki címért küzdő Sami Pajari bal első defektet szedett össze, és bár begurult vele a célba, de rengeteg időt veszített Gryazinhoz képest. Közben előzést is láthattunk, Kajetan Kajetanowicz autójából minden erő elszállt, gyökketővel döcögött, a mögötte rajtoló Jan Solans így lehagyta.
Aztán Pajari megkönnyebülhetett… Gus Greensmith, aki csapattársa, Oliver Solberg világbajnoki címéért is küzd Japánban, beleállt a falba, így nem hogy megelőzte volna Pajarit, hanem leszakadt tőle. Pajari így továbbra is a WRC2-es világbajnoki címet érő második helyen állt. Slusszpoénként Yuki Yamamoto is leamortizálta egy kissé az autóját.
A negyedik szakaszon nem más került bajba, mint Thierry Neuville!
Most jött igazán jól az első világbajnoki címére törő pilótának, hogy az eddigi szakaszokon hárman elléptek a mezőnytől, mert hiába tűnt el az erő a Hyundaiból, és ért célba szemlátomást etap módban a gyorsaságin, jelentős előnye miatt csak a harmadik helyre csúszott vissza összetettben.
Csakhogy a negyedik szakasz után hiába jött nagyobb szünet a programban, gumizóna következett, a szervizpark nem nyitott ki. Nagy kérdés, hogy az autót meg tudja-e szerelni a pilóta és a navigátora… Tänak mindenesetre nem örült annak, hogy váratlanul megnyílhat előtte az út a világbajnoki cím felé. Gyors ismétlés, Neuville-nek mindössze hat pontot kellene szereznie a biztos győzelemhez, amit akár vasárnap is összeszedhet, ha szombaton kiállni kényszerülne.
Evans közben átvette a vezetést Tänaktól (igaz, mindössze hét tizeddel), Katsuta feljött negyediknek, szóval a Toyota határozottan jobb helyzetbe került a gyártók világbajnokságában, mint ahol a második szakasz után állt. És mindenki feszülten figyelte, mi lesz Neuville autójával…
A Japán Rally állása a 4. gyorsasági szakasz után
1. Elfyn Evans, Martin Scott (Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid), 42:24.40
2. Ott Tänak, Martin Järvejoa (Hyundai i20 N Rally1 Hybrid), +0.7
3. Thierry Neuville, Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 Hybrid), +40.2
4. Takamoto Katsusta, Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid), +1:11.2
5. Adrien Fourmaux, Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 Hybrid), +1:13.5
6. Andreas Mikkelsen, Torstein Eriksen (Hyundai i20 N Rally1 Hybrid), +1:19.8
7. Grégoire Munster, Louis Luka (Ford Puma Rally1 Hybrid), +1:32.4
8. Nikolay Gryazin, Konstantin Aleksandrov (Citroën C3 Rally2), +1:44.3
9. Sébastien Ogier, Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid), +2:03.4
10. Sami Pajari, Enni Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally2), +2:31.0
A Japán Rally gyorsasági szakaszainak időterve magyar idő szerint
November 21., csütörtök
11:05: SS1, Toyota Stadium SSS 1 (2.15 km): Fourmaux, 1:44.4 / 1. FOURMAUX, 2. Tänak, 3. Katsuta
23:44: SS2, Isegami’s Tunnel 1 (23.67 km): Neuville, 18:27.4 / 1. TÄNAK, 2. Neuville, 3. Evans
November 22., péntek
00:44: SS3, Inabu/Shitara 1 (19.38 km): Ogier, 12:14.8. / 1. TÄNAK, 2. Neuville, 3. Evans
02:12: SS4, Shinshiro 1 (17.41 km): Evans, 9:49.7 / 1. EVANS, 2. Tänak, 3. Neuville
05:32: SS5, Isegami’s Tunnel 2 (23.67 km)
06:32: SS6, Inabu / Shitara 2 (19.38 km)
08:00: SS7, Shinshiro 2 (17.41 km)
10:35: SS8, Okazaki SSS 1 (2.54 km)
10:44: SS9, Okazaki SSS 2 2.54 km
November 23., szombat
00:05: SS10, Mt. Kasagi 1 (16.47 km)
01:03: SS11, Nenoue Kougen 1 (11.60 km)
02:16: SS12, Ena 1 (22.79 km)
05:05: SS13, Mt. Kasagi 2 (16.47 km)
06:08: SS14, Nenoue Kougen 2 (11.60 km)
07:16: SS15, Ena 2 (22.79 km)
11:05: SS16, Toyota Stadium SSS 2 (2.15 km)
23:39: SS17, Nukata 1 (20.23 km)
November 24., vasárnap
00:35: SS18, Lake Mikawako 1 (13.98 km)
01:38: SS19, Nukata 2 (20.23 km)
04:17: SS20, Toyota Stadium SSS 3 (2.15 km)
06:15: SS21, Lake Mikawako 2 (PS) (13.98 km)
Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása