Igen emlékezetes eset fordult elő a 2018-as Ausztrál Rallyn, ahol Andreas Mikkelsen egy traktorral találkozott a harmadik gyorsaságin. A norvég versenyző végül pár méterrel később ki is csúszott.
A japán nézői incidensek kapcsán meg kell említeni, hogy 2018-ban az Ausztrál Rally pénteki napján Andreas Mikkelsen, aki akkoriban is a Hyundai Motorsport versenyzője volt, egy lassítót követően egy traktor mellett volt kénytelen elhaladni. A traktor éppen a lassító helyreigazítását követően igyekezett a pályán kívülre helyezkedni, amikor a norvég versenyző oda ért.
Az incidens után pár méterrel a norvég versenyző kicsúszott, és csak szuperrallyval tudta folytatni a versenyt másnap.
Az eset után sokan egy virtuális lassító rendszer létrehozását kérték az FIA-tól, mely képes lassításra kényszeríteni a rally versenyzőket egy olyan helyen, ahol fizikailag nem lehet megoldani egy hagyományos lassító kiépítését.
A virtuális lassító végül a 2023-as Róma Rallyn debütált, majd idén a Finn Rally Ouninpohja szakaszán is használták.
A Japánban történt incidenseket ugyanakkor nem lehetett volna elkerülni virtuális lassítóval sem.
Több biztonsági ponton is átjutott a japán gyorsaságin megjelent civil lakos