Jari-Matti Latvala, a Toyota csapatfőnöke elárulta, miként dőlt el, hogy Juha Kankkunen lesz a segítője.
A Toyota a jövő évi pilótafelállása mellett hétfőn azt is bejelentette, hogy Juha Kankkunen lesz Jari-Matti Latvala csapatfőnök helyettese – na ez nem mintha hatalmas meglepetés lett volna, mi is beszámoltunk korábban a lehetséges kinevezéséről.
A négyszeres rali-világbajnok, az 1993-ban a Toyotával is győztes Kankkunen szerepvállalására azért van szükség, mert Latvala jövőre a Historic Eb-n indul a saját Toyota Celicájával, így nem tud jelen lenni minden WRC-futamon.
„Először alapvetően sokkolt a hír – mondta Juha Kankkunen. – Másrészt viszont két éve dolgozom a Toyota nagyköveteként, így ismerem a csapatot, ami a világ legjobb csapata. Jari-Matti sehol sem bújhat el előlem, mindig megtalálom őt. Nagyszerű emberek állnak mögötte, én csak folytatom azt a munkát, amit eddig végzett.”
Latvala elmondta, az ősszel fokozatosan alakult ki a döntés a helyettesének alkalmazásáról és egyáltalán a pozíció szükségességéről.
„Szeptember elején volt egy titkos találkozóm Yuichiro Harunával és Akio Toyodával a Fuji Speedway Hotelben. Átnéztük a lehetőségeket, és mindannyian egyetértettünk abban, hogy Juha Kankkunen a legjobb választás – árulta el Latvala. – Megvan a tapasztalata, nagykövetként a család része, versenyzőként már hozott világbajnoki címet a Toyotának, szóval tökéletesen illik a képbe.”
Amint arról beszámoltunk, a Toyota jövőre minden futamon négy autót indít, állandó versenyzőként a részmunkaidőből teljes állásba visszatérő Kalle Rovanperä, továbbá Elfyn Evans, Takamoto Katsuta és az új igazolás Sami Pajari vesz részt a futamokon. Sébastien Ogier továbbra is részmunkaidőben vezet, amikor ő is indul, a Toyota öt autóval áll rajthoz.
A gyártók világbajnoki címét a szezon utolsó szakaszán megszerző Toyota jövőre a pilóták között is győzni szeretne.