Adrien Fourmaux kellemes meglepetése volt a Japán Rallyval zárult idei WRC-szezonnak, az M-Sport versenyzője 2024-ben öt versenyt is a dobogón tudott zárni.
Adrien Fourmaux idén nagyszerű szezont zárt le a Japán Rallyn, ráadásul dobogós eredménnyel.
„A tempónk folyamatosan javult a hétvégén, ahogy az ebben a szezonban gyakori volt – mondta Adrien Fourmaux a Rallye-Sport.fr oldalnak. – Nem lehet eléggé hangsúlyozni a japán dobogót, mert 2022-ben problémáink voltak az aszfalton. Ez a hétvége azonban a Japán Rally megismeréséről is szólt, mivel tavaly csak 10 km-t versenyeztünk, ami után meglátogattuk a patakot és Dani Sordot. Japánra jellemző úgy tűnik az ilyen baleset, hiszen idén Tänak és Kovalainen is egymásra esett!”
Fourmaux számára sem indult túl jól a hétvége.
“A rajt előtti napon esett az eső, így az első napon nem voltak könnyűek a körülmények. A shakedown során sok alulkormányzottságot éreztem az autóban. Utána sokat javítottunk az autón és az első szuperspeciál szakaszo azonnal a leggyorsabb voltam! Másnap reggelre sok mindent megváltoztattunk a beállításon, hogy alkalmazkodjunk a csúszós körülményekhez. Azonban még mindig volt alulkormányzottság és néhány fékprobléma is. Semmi sem ment jól, és kilométerenként egy másodpercet veszítettünk a legjobbakhoz képest.”
A folytatás azonban már jobban sikerült.
“Ezt követően fokozatosan változtattunk a dolgokon, és a dolgok mindig jobb irányba mozdultak. Szombat reggeltől tökéletesek voltak a beállítások és a célig alig nyúltunk az autóhoz. Jó volt harcolni Takamoto Katsutával és SÉbastien Ogier-vel, akik fokozatosan dolgozták le hátrányukat a defekt után.”
Abban, hogy a csata nem sikerült jobban Fourmaux számára, több tényező is szerepet játszott.
„Sajnos még mindig fizetünk a felkészületlenségünkért, és az első napon küzdöttünk, ahogy az idén sok ralin is ez volt a helyzet. A tesztelés hiányával a pénteket ismét feláldoztuk, hogy majdnem egy napot tudjunk tesztelni. Japánban nekem is jelentős tapasztalati hátrányom volt. A többiek már vezettek az elmúlt két évben, én sok gyorsasági szakaszt most fedeztem fel. A hátrány ellenére viszonylag jól alakultak a szakaszeredmények, de sokat kellett küzdeni. A Közép-Európa Rallyn a lengéscsillapítókkal akadtak gondjaink, ezért úgy döntöttünk, hogy néhány hónappal korábban, Japánban teszteljük az új lengéscsillapítókat. Nem sok vesztenivalónk volt ezzel. Nem volt azonnal megfelelő érzésem, és teljesen át kellett állítani az autóbeállítást. Végül azonban nagyon pozitív volt a tapasztalat.”
A francia versenyző örül, hogy idén sok versenyen is a vb címért harcoló versenyzőkkel tudott csatázni.
„Nagyon jó volt belülről követni a két világbajnokság alakulását, új volt számomra ezt belülről megtapasztalni. Varázslatos volt a Toyotát és a Hyundait látni a japán Power Stage-en csatázni. A magam részéről nem akartam túlságosan beleavatkozni a csatába. A pálya második teljesítésénél nem javítottunk az első eredményünkön a többiekkel ellentétben, mert inkább hagytam, hogy döntsenek maguk között, és a legjobb nyerjen.”
Fourmaux szerint Thierry Neuville megérdemelten lett világbajnok.
„Gratulálok Thierry-nek a vb címhez. Idén csak egy hibát követett el Szardínián, ez figyelemre méltó. Nagyon jó szezonja volt. 13 szezonba telt mire sikerült a csúcsra érnie. Soha nem adta fel, és ez nagyszerű mentalitást mutat, és azt is, hogy milyen nehéz egy címet nyerni. Ez egyben az első egyéni cím a Hyundai számára, ami jót tesz a sportnak. Nem volt könnyű idén a részmunkaidős pilóták ellen sem harcolnia Thierry-nek, ennek ellenére minden fordulóban szép pontokat szereztek.”
Fourmaux végül az idei világbajnokság ötödik helyén zárt, öt dobogós eredménnyel.
„Nagyon elégedett vagyok a szezonommal. 5 dobogós helyezést értünk el, ráadásul további 2 lehetett volna a szardíniai és chilei műszaki problémák nélkül. Minden felületen sikerült jól teljesítenünk, és minden felületen dobogós helyezésekkel tudtunk zárni. Vannak, akik meglepő fejlődésről beszélnek 2022 és 2024 között, de a 2023-as WRC2-es szezonunk után szerintem nem annyira meglepő az idei szereplés. Tavaly a Skodával és a Citroënnel szemben is megtudtuk mutatni sebességünket, és közben a Forddal is megbízhatóak voltunk. 2022-ben megvolt a sebesség, de nem tudtuk fenntartani egy egész hétvégén.”
Fourmaux azonban még idén is fog versenyezni, a Monza Rally Shown-n.
“Jövő héten ismét a Ford Puma Rally1-be ülök Monzában. A Pirelli arra kérte a csapatot, és engem is, hogy menjünk el, hogy méltóképpen tudják lezárni a köztük és a WRC közötti együttműködést. Nem fogom teljesíteni a teljes versenyt, de még a pályabejárást sem. Csak néhány utast viszek a rendezvény során.”
Fourmaux 2025-ös jövője még továbbra sem ismert.
“Még két csapat között kell választanom 2025-re, miután a Toyota részmunkaidős ajánlata nem érdekelt.”