Mohammed Ben Sulayem 2021-es megválasztása előtt elmondta, hogy kész rendben tenni a WRC-t és javítani helyzetén FIA-elnökként. Ez azonban eddig nem igazán sikerült, Ben Sulayem azonban most azt ígéri, márciusban komoly bejelentések várhatóak.
Mohammed Ben Sulayem 2021-ben vette át az FIA elnöki pozícióját a korábban 12 éven át irányító Jean Todt-tól, és megválasztása idején az emírátusokbeli Ben Sulayem ígéretet tett arra is, hogy javítani fog a WRC-helyzetén.
Elnöki ideje alatt azonban 2022-ben be lett vezetve a hibrid technológia a WRC-ben, ami nem hozta meg a várt sikert, sőt a csúcskategóriában induló versenyzők száma 10 alá csökkent, mivel az autók üzemeltetési ára a csillagos égig ért.
Az idei évtől a hibrid technológia kikerült a Rally1-es autókból és bár az autók kissé lassabbakká válhatnak, úgy tűnik a szezon során jelentősen nő a rajthoz álló autók száma a kategóriában.
Emellett 2024 decemberében már bejelentették a 2027-től hatályba lépő szabályok egy részét is, ami szerint olcsóbbá válnak a csúcskategória autói, melyek továbbra is fenntartható üzemanyaggal működhetnek.
Ben Sulayem elnézést kért, hogy eddig nem volt elég ideje foglalkozni a WRC helyzetével.
“Régen, még mielőtt elnök lettem volna, beszéltünk a WRC helyzetének javításáról – mondta az FIA-elnök a Dirtfishnek. – Sajnálom, hogy ez eddig nem sikerült, de nagyon el voltam foglalva azzal, hogy az FIA-t javítsam. Ha megjavítod az FIA-t, de a WRC-t nem, akkor a WRC nem fog létezni, de ugyancsak nem lesz bajnokság, ha az FIA nem létezik. Most úgy érzem, hogy sikerült megjavítani az FIA-t, és most jön a WRC javítása.”
Ben Sulayem egyetért a 2027-es szabálytervezettel.
Egyre kaotikusabbak a WRC szabályok tervei – most a Rally2-re építenének
“Hamarosan mindenki láthatja az eredményét annak a merész döntésnek, ami a szabálytervezet kidolgozása volt. Lehet, hogy azonnal nem jön új gyártó a WRC-be, de a bajnokság fenntartása egyúttal az üzlet fenntartása is, úgy kell a szabályokat kidolgozni, hogy az vonzó legyen a gyártók számára. Ez pedig a költségalapúságról, a megfizethetőségről szól. Ha növelni akarjuk a WRC-t, akkor megfizethetővé kell tenni. Amikor a hibrid rendszer be lett vezetve a WRC-ben, nagyon drága lett. Ezért döntést hoztam a Motorsport Világtanáccsal a hibrid rendszer elhagyásáról, ugyanakkor továbbra is fenntartható üzemanyaggal fognak működni a járművek. A fenntarthatósággal fogjuk elérni a céljainkat.”
Az FIA-elnök elárulta, hamarosan fontos bejelentések várhatóak.
“A sportág úgy tud jól működni, ha a promóterrel is jó a kapcsolat és segítünk a promóternek is. Ezzel kapcsolatban most sokkal optimistább vagyok, mint 2022-ben vagy 2023-ban. Látni lehet majd az eredményt, ha az FIA és a promóter együtt tud dolgozni. Az nem működik, hogy az FIA odaad egy bajnokságot egy promóternek, majd magára hagyja a promótert. Folyamatosan együtt kell dolgozni. A kapcsolatnak jónak kell lenni az FIA és a promóter között és március környékén nagy változások lesznek bejelentve a WRX és a WRC esetében is.”
A WRC Promóterrel kapcsolatban 2024-ben olyan információ jelent meg, hogy átadná másnak a WRC működtetését, azonban további információ erről nem jelent meg. A WRX-nek azonban jelenleg nincs promótere, a megfelelő szervezet kiválasztása jelenleg is zajlik. A WRC Promóter működteti az ERC-t is.