A világbajnok Ott Tänak szerint a hibrid egység nélküli Rally1-es autókat sokkal könnnyebb vezetni.
A 2025-ös specifikációjú, hibrid rendszer nélküli Rally1-es autók sokkal egyszerűbbek és könnyebben vezethetőek a Hyundai világbajnok versenyzője, Ott Tänak szerint. Az autók ugyan gyengébbek lettek, viszont sokkal könnyebbek, ezáltal agilisebbek is.
A WRC-csapatok a tavalyi év vége óta tesztelték az autók hibrid rendszer nélküli változatát, hogy alkalmazkodjanak a változásokhoz, továbbá értékes adatokat gyűjtsenek a Hankook által gyártott új gumiabroncsokról.
„Hatalmas munka volt az autót a szabályváltozáshoz igazítani – mondta a 2019-es világbajnok Ott Tänak a Motorsportnak. – A raliautó koncepciója ismét sokkal egyszerűbb, hiszen korábban mindenféle stratégiák voltak, aztán a hibriddel kellett játszadoznunk, hogy hogyan és mikor használjuk minden egyes szakaszon, és ezt be kellett illesztenünk az itinerünkbe. Most visszatértünk egy egészen alap autóhoz, és ahhoz, amilyen évekkel ezelőtt volt. Sokkal egyszerűbb az autót vezetni, olyan, amilyennek egy raliautónak lennie kell. Az autó könnyebb, ami nagyszerű, hiszen a motorsportban a súly a lényeg, és ha könnyebb az autó, akkor játékosabb, ami pozitívum. Egy millimétert veszítettünk a légszűkítőn, ami a pilóta számára nem annyira pozitív a kevesebb teljesítmény mellett, de összességében a koncepció nem túl rossz.”
Annak ellenére, hogy az új Hankook gumiabroncsok teljesítménye körül sok az ismeretlen, Tänak jobban érzi magát a Hyundai i20 N-ben a 2025-ös szezon kezdetén, mint egy évvel korábban.
„Először is, határozottan sokkal kényelmesebben indulunk neki a szezonnak, mint tavaly – mondta a Hyundai észt versenyzője. – Már ismerjük az autót és a csapatot, és határozottan sokkal felkészültebbek vagyunk, mint egy évvel ezelőtt. Elég jól érzem magam az autóban, és különösen a tavalyi év végén aszfalton tényleg jól éreztem magam, és sokkal nagyobb volt az önbizalmam. A Monte Carlo Rallyt a múltban talán egy kicsit jobban élveztem. A hibrid érában kihívást jelentett, ráadásul minden évben új autóban ültem egy új csapatnál, így kihívást jelentett a szezonkezdés. Az idén ugyanabban az autóban visszatérve vannak tanulságaink a múltból, szóval ez sokat segít.”