Három autó körözött a barcelonai pályán az e heti Pirelli-gumiteszt első napján, amely során Lewis Hamilton első alkalommal próbálhatta ki a Ferrari 2024-es autóját. Az SF-24-es nagyon más érzetet nyújtott, mint a tavalyi szezon során.
Hamilton már túl van egy fioranói és egy múlt heti, számára balesetet is hozó barcelonai teszten a csapat 2023-as autójában, az a lehetőség pedig, hogy most a néhány hétig még legfrissebbnek számító modellt is vezethette, a véletlenen múlt, egész pontosan azon, hogy a Ferrarit is beosztották a Pirelli gumitesztjére erre az időszakra, Hamilton érkezése és a csapat új autójának leleplezése közé.
Két csapat dolgozik a 2026-os gumik fejlesztésén ezen a héten, a Ferrari két pilótája mellett a McLaren is jelen van – de náluk kedden csak Lando Norris volt munkában, és nem is a tavalyi, hanem a 2023-as autóval. Persze a Ferrari SF-24 és a McLaren MCL60 aerodinamikailag egyaránt erősen átalakított modell volt, hogy a lehető legjobban próbálják szimulálni a 2026-os autók tulajdonságait, így például nagyjából 20%-kal visszavágták a leszorítóerőt. A jövő évi modellek emellett könnyebbek is lesznek, amit persze nehezebb volt előidézni a még más szabályrendszer szerint épült autókkal.
Norris egész nap vezetett és 159 körig jutott, míg Hamilton és Charles Leclerc a tesztidő felénél váltották egymást a volán mögött (87 és 86 kör). A The Race értesülései szerint egyébként a Ferrari maximálisan igyekezett kihasználni a pályaidőt, és kedden ismét üzembe helyezte a 2023-as autóját, hogy a legfeljebb két éves technikára vonatkozó tesztelési keretet kihasználva egy időre abban is pályára küldje Hamiltont és Leclerc-t, természetesen nem a Pirelli-teszt keretein belül. Így voltak időszakok, amikor három autó is a pályán tartózkodott, de a Pirelli mindvégig csak kettővel dolgozott. Bár az adatok a gumigyártóhoz futottak be, a csapatok pedig nem is használhatták saját elemeik tesztelésére a lehetőséget, Hamilton számára bizonyosan így is hasznos volt a Ferrari motorjáról, kormányáról és csapatmunkájáról való tapasztalatszerzés.
Galéria a Pirelli barcelonai tesztjéről:
A leggyorsabb időt Norris jegyezte 1:15,215-tel, Hamilton 1:15,930-at, Leclerc pedig 1:16,060-at futott (a tavalyi pole-pozíciós idő 1:11,383). Ezek az eredmények persze aligha relevánsak egy gumiteszten, hiszen olyan autókkal érték el őket, amelyek sohasem fognak versenyezni, ráadásul azok is különböző évből valók, és talán különböző gumikat is használtak, hiszen a Pirelli három legkeményebb slick keveréke volt terítéken a nap során.
A 2026-os abroncsok profiljában is történik változás, mert noha 18 colosak maradnak, az első gumik 25 mm-rel, a hátsók pedig 30 mm-rel lesznek vékonyabbak.
Szerdán folytatódik és zárul a teszt erre a hétre, amely során Oscar Piastri veszi át a McLarent csapattársától. A tavalyi konstruktőri bajnok alakulat egyébként már a múlt héten is tesztelt a Pirellinek, akkor a mesterségesen fellocsolt Paul Ricardon a vizes pályára alkalmas gumikkal gyűjtöttek adatokat. Jövő héten szerdán és csütörtökön az Alpine-nal és a Mercedesszel folytatódik a felkészülés 2026-ra, majd pedig a közös bahreini, az idei évre szóló és korlátozások nélküli tesztet követően a szahíri pályán maradva az Alpine és a Williams dolgozik még egy kicsit a Pirellinek.
Kétszer is fájdalmasan korán kell kelni az idén annak, aki élőben akarja követni az F1-es futamokat