Az F1-es szezon előtti utolsó tesztnapja sem telt el fennakadás nélkül Bahreinben, ahol csapadék ezúttal nem esett a sivatagban, áramszünet sem volt, helyette viszont a célegyenesben kitört egy kis fülke üvege, aminek maradványai a pályára hullottak, és néhány percre amiatt is meg kellett szakítani a felkészülést, mert a bukótérbe tévedt egy busz. A napot az utolsó pillanatban élre álló George Russell zárta az első helyen.
Emellett a teszt elején a Haas autójának motorborításáról is leszakadt egy darab, valamint a délelőtt többször feltámadó szél befújta a pályára az egyik beavatkozó bíró műanyag székét, szóval megint nem volt zavartalan a csapatok felkészülése, de a többségük legalább elmondhatja, hogy külső okok akadályozták. Azért nem mindenki volt ennyire szerencsés.
A Saubernél valószínűleg volt meghibásodás, mert Gabriel Bortoleto csak 35 körig jutott délelőtt, továbbá az Aston Martinnak is variálnia kellett a programján Lance Stroll rosszulléte miatt. Már a nap elején jelezték, hogy a kanadai csak délután ül autóba, ha jobban lesz, s bár ez megtörtént, az utolsó bő egy órára vissza kellett adnia a volánt Fernando Alonsónak, mert mégsem volt elég jól. Arra szintén gyanakodhatunk, hogy a Ferrari napja sem volt zökkenőmentes, mert Lewis Hamiltont alig láttuk a pályán az utolsó órában, a képzeletbeli futamát valami akadályozta.
Sokan már délelőtt versenyszimuláció-szerű programot futottak, a nap első felét Charles Leclerc zárta az élen a Ferrarival. Délután az őt váltó Hamiltonnak nem ment ennyire jól, ugyanis többször kicsúszott, és a legjobb eredményét tekintve lassabb volt a másik három élcsapat vele egyidőben vezető pilótájánál. Akik közül a mercedeses George Russell futotta meg a nap legjobb idejét, az utolsó percekben megelőzve Max Verstappent.
A Red Bull új orrkúppal és első szárnnyal kezdte a napot, de délután visszatért a korábbi változathoz. Akkor Verstappen nem tűnt elégedettnek, és áramlásjelző festéket is újra kentek a kocsijára, ami a délutáni órákban nem gyakori. A hollandnak az utolsó félórában volt egy megpördülése, előtte pedig Hamiltonhoz hasonlóan többször küszködött az autóval.
A Williams megint jó helyen végzett, a Verstappenhez hasonlóan egész nap vezető Alexander Albon lett a 3. a táblázaton, jóllehet, ő másokhoz képest puhább gumin (a C4-en) érte el a legjobb köridőt, ráadásul jóval később, elvileg jobban tapadó aszfalton. Ebből a szempontból meglepőbb Pierre Gasly 4. helye az Alpine-nal, aki Russellnél is kicsit gyorsabbnak bizonyult, amikor nagyjából egyszerre a kvalifikációs sprintet gyakorolták.
A rendelkezésre álló versenyszimulációs adatok alapján Piastri ismét erősen teljesített a McLarennel, és amiatt valószínűleg nem aggódnak a csapatánál, hogy a legjobb eredményeket tekintve 4 tizedet kaptak a Mercedestől.
Az F1 szezonja a március 14–16 közötti Ausztrál Nagydíjjal kezdődik, a csapatok a következő két hétben tudják feldolgozni a teszten gyűjtött adatokat és finomítani a beállításokon.
Testvéroldalunk utolsó tesztnapról készített egész napos szöveges tudósítása itt olvasható.
A harmadik tesztnap végeredménye
1. Russell, Mercedes, 1:29.545, 91 kör
2. Verstappen, Red Bull, 1:29.566, 81 kör
3. Albon, Williams, 1:29.650, 137 kör
4. Piastri, McLaren, 1:29.940, 85 kör
5. Gasly, Alpine, 1:30.040, 84 kör
6. Hamilton, Ferrari, 1:30.345, 47 kör
7. Tsunoda, Racing Bulls, 1:30.497, 87 kör
8. Ocon, Haas, 1:30.728, 103 kör
9. Leclerc, Ferrari, 1:30.811, 66 kör
10. Antonelli, Mercedes, 1:30.888, 61 kör
11. Norris, McLaren, 1:30.943, 57 kör
12. Doohan, Alpine, 1:31.239, 61 kör
13. Stroll, Aston Martin, 1:31.699, 34 kör
14. Hülkenberg, Sauber, 1:31.726, 69 kör
15. Hadjar, Racing Bulls, 1:31.761, 73 kör
16. Alonso, Aston Martin, 1:32.084, 82 kör
17. Bortoleto, Sauber, 1:32.147, 35 kör
18. Bearman, Haas, 1:32.361, 59 kör