Kalle Rovanperä és Jonne Halttunen nem kezdte valami jól a WRC-szezont, a navigátor nyíltan beszélt a kiváltó okokról.
A kétszeres világbajnok Kalle Rovanperä a tavalyi részmunkaidős ralizás után visszatérta főállású vezetéshez, és sokan a dominanciáját várták. Könnyen lehet, hogy a szezon későbbi szakaszában ez még megtörténik, az első két futam azonban nem volt diadalmenet. Monte-Carlóban negyedik lett Rovanperä és Jonna Halttunen, de ez sosem volt a kedvenc versenyük – a svédországi ötödik helynél azonban ők is sokkal többet vártak maguktól.
„A szezon kezdete nem úgy alakult, ahogy szerettük volna. Ennek néhány hiba volt az oka a tesztelés során – vagy még inkább a tesztelés utáni döntéseink – mondta őszintén Halttunen a RallyJournalnak. – Ezen a szinten nem szabad túl sokat változtatni az autón a verseny közepén. Ha mégis megteszed, akkor már pénteken elveszíted – ahogy Svédországban is történt.”

Rovanperä mindkét versenyen küzdött a Hankook új abroncsaival, egyáltalán nem találta meg azokat a beállításokat, amelyekkel az abroncsok illeszkednek a vezetési stílusához.
„A Montén a tesztnapunkon csak jégen vezettünk, egyáltalán nem vezettünk száraz úton. A versenyen viszont sok volt a száraz felület, így nem igazán tudtuk, hogy mit válasszunk. Kicsit meglepőek volt a Hankook abroncsok, teljesen másak, és nem lehet olyan radikálisan vezetni vele, mint a régi abroncsokkal – magyarázta a navigátor. – Svédországban az utolsó tesztnapon mínusz húsz fok volt, és kemény jégen mentünk. Aztán a versenyen egyáltalán nem volt fagy, a beállításaink nem működtek.”
A Monte-Carlo Rally és a Svéd Rally egyaránt különleges futam, mint ahogyan a jövő heti Szafari Rally is az, de Halttunen Rovaneperához hasonlóan bízik a jó eredményben.
„Egyáltalán nem aggódom – szögezte le. – Másféle verseny következik, amelyen sokkal éberebbnek kell lennünk. Tükörbe tudunk nézni, mert mi hoztuk meg a döntéseket az autóval kapcsolatban.”