A nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier elsőként ért el egy jelentős mérföldkövet a WRC-ben, a rekordja hosszú ideig megdönthetetlen lesz.
Ugyan Sébastien Ogier-nek esélye sem volt a fenomálisan vezető Kalle Rovanperä legyőzésére a Kanári-szigetek Rallyn, és be kellett érnie a második hellyel, így is történelmet írt a WRC-ben. A háromnapos verseny végén 25 ponttal gazdagodott (17 járt neki a második helyért, 4-et szerzett a vasárnapi értékelésben és további 4-et a Power Stage-en), ezzel elsőként lépte át a 3000 pontos álomhatárt, összesen 3016-nál jár – és még messze nincs vége a szezonnak.
A második helyen ugyancsak egy aktív pilóta áll, Thierry Neuville 2159 pontot gyűjtött eddig a WRC-ben a pályafutása során, de a 857 pontos különbség nem azt mutatja, hogy a következő évtizedekben bárki megdöntheti Ogier rekordját. A harmadik helyre még az idén feljön Ott Tänak, aki jelenleg 1739 pontnál tart, és még 40 pontra van szüksége, hogy megelőzze az 1778 ponttal álló Sébastien Loeb-öt.
Sébastien Ogier 18 évad alatt érte el a 3000 pontos álomhatárt, ezalatt lényegében kilenc különböző autóval versenyzett. Pályafutása elején egy pontot szerzett egy Citroën C2 S1600-zal, majd már gyári pilótaként 191 pontot szerzett a Citroën C4 WRC-vel, a Citroën DS3 WRC-vel pedig 196 pontot gyűjtött, az első világbajnoki címét is megszerezve.
Miután a francia klasszis a Volkswagen Motorsporthoz szerződött, egy szezont meg egy Škoda Fabia S2000-rel, ennek 27 pont lett az eredménye. Majd jött a Volskwagen Polo R WRC, 1088 pont és négy újabb világbajnoki cím… Az M-Sporthoz igazolva a Ford Fiesta WRC-vel 451 pontot szerzett két szezon alatt, és két újabb világbajnoki címet nyert.
Egy szezon erejéig visszament a Citroënhez, a Citroën C3 WRC-vel 2017 pontot szerzett, majd következett a Toyota. A Toyota Yaris WRC-vel 352 pontot szedett össze, valamint megnyerte pályafutása hetedik és nyolcadik vilábajnoki címét. Azóta a Toyota GR Yaris Rally1-et vezeti, részmunkaidőben, de egyáltalán nem lassulva. Ennek az eredménye eddig újabb 463 pont, de még messze a vége.