back to top
2025. május 12. 14:00
Többi

    KezdőlapERCKalandos délelőttje volt a magyaroknak a Rally Hungary utolsó napján

    Kalandos délelőttje volt a magyaroknak a Rally Hungary utolsó napján

    -

    Hoztuk a friss nyilatkozatokat a Rally Hungary vasárnapi első köre után, a magyarok mellett az első helyért harcoló Mabellinit és Korhonent is megkérdeztük.

    Nem volt eseménytelen a Rally Hungary vasárnap délelőtti köre sem, László Martinék sajnos kiestek, Német Gáborék pedig defekttel jöttek le a harmadik gyorson.

    „Az első két szakaszunk rendben volt, ahhoz képest, hogy a hetedik pozícióból rajtoltunk, még mindig elég sodrós volt a pálya – mondta Német Gábor. – Elég sokat csúszkáltunk, így nem tudtuk azt a tempót a pályára vinni, amit szerettünk volna, de jónak tűnt. A Nagylőtéren sajnos bal hátsó defektet kaptunk, még tíz kilométer volt hátra, gondolkodtunk, hogy megálljunk-e vagy ne, de bíztunk benne, hogy le tudunk jönni. Szerencsére a felni kibírta, úgyhogy jó döntés volt, most megpróbáljuk rendbe rakni az autót. Nagyon sajnálom Martinékat, nagyon jól mentek, nem tudom, hogy mi történhetett velük. Nekünk továbbra is fókuszálnunk kell a saját versenyenünkre.”

    Német Gábor
    Fotó: MGR Images

    A takarítás hálátlan szerepét vállalták magukra Kovács Antalék, akik egyenesen a túlélésért küzdöttek a Rally Hungary vasárnap délelőtti körében.

    „Ebben a körben a túlélésre helyeztük a hangsúlyt, mert másodiknak rajtoltunk, aztán az utolsó gyorson már elsőként mentünk – mondta Kovács Antal. – Nagyon csúszott, próbáltunk pontosan menni, ami nagyon nehéz volt, meg nyilván a lehető legkevesebbet kapni azoktól, akikkel versenyben vagyunk, de jóval hátrébb rajtolnak. A következő körben megpróbáljuk visszavenni azt, amit most elveszítettünk. A Nagylőtér feküdt a legjobban, Tés nagyon jó gyorsasági, de mintha jégen mentünk volna. Mindegyik szakasz rendben volt, fantasztikus a hangulat, sok ember van kint.”

    Visszaálltak a versenybe Csomós Mixiék, akik szintén eseménydús délelőttöt tudnak a hátuk mögött, többke között egy megforgással.

    „Valahogyan nem állt össze a dolog, a tési gyorsot elkezdtük élvezni, de ott belehibáztam, és a Nagylőtér volt az első olyan gyorsasági ebben a három napban, amit már belülről is élvezni tudtunk – értékelt Csomós Mixi. – Apró, pici hibák voltak, kicsit a kormány is ferdén állt végig, de úgy érzem hogy már ezért az egy gyorsaságiért is megérte indulni. Azt gondolom, valahol itt lenne a mi helyünk, sajnálom, hogy eddig fals képet mutattunk magunkról. Nem tudom, hogy mi volt a probléma, az autó jól működik, úgy tűnik, hogy az abroncs is, hiszen a győzelemért harcolnak vele, valahogy nekem nem állt össze a csomag, de most végre jól érezzük magunkat az autóban. Délután szeretnénk top ötös időket menni!”

    Herczig
    Fotó: Sári Péter

    Herczig Norberték a tegnap defekt és kerékcsere után megkezdték a felzárkózást.

    „Próbáltunk óvatosan menni, az első gyors egész jól sikerült, a másodikon talán túl óvatos voltam, jobb volt a tapadás, mint amire számítottam – mondta Herczig Norbi. – A harmadikon volt egy kisebb műszaki hibánk a fékkel, úgyhogy megint óvatosabbnak kellett lennem. Egyébként minden a terv szerint megy, próbálunk felkapaszkodni, kis szerelés, és megyünk tovább!”

    A Mastersben Ollé Sasa és Jos Verstappen harcol, de Sasáék már közel egy perccel vezetnek az eltévedő holland pilóta előtt.

    „Az első szakasz nem volt valami jó, a következő kettő viszont igen, igaz, a második elég csúszós volt, de hát ez is a tanulási folyamat része, ezt is meg kell tapasztalnom – mondta Jos Verstappen. – Volt egy elég kemény érkezésem az egyik ugratón, de minden rendben van, lenyűgöz, hogy mennyire erősek ezek az autók.”

    Fotó: Sári Péter

    Sasáéknak is volt éppen kalandja, ami némi időveszteségbe került, de szerencsére az autóval mindent rendben volt.

    „Az első gyorsasgin túlcsúsztunk, beestem egy árokba, és a bal elejét megütöttem, és lassú defekttel jöttünk le – tekintett vissza Ollé Sasa. – A másodikon finomkodtunk, hogy menjünk végig, de aztán láttuk, hogy minden rendben van, úgyhogy a Nagylőteret meg is toltuk. Nem figyelek arra, hogy állok, mert akkor csak össze fogom törni magam. Verstappen nagyon gyors, én viszont harminc éve ezeken a pályákon megyek, ami nagy előny, tudom, hogy mi fér el, és mi nem. Valami higgadtságot kell belevinni a délutánba, azért elég nagy az előnyünk Josszal szemben, amit be lehetne osztani.”

    Az élen kiélezett a harc Andrea Mabellini és Roope Korhonen között, Mabellini még vezet, de az előnye már csak 1.9 másodperc.

    „Teljesen őrült első kör volt, többször is keményen értünk földet, sokszor azt éreztük, hogy defektet kaptunk, de szerencsére mindig megúsztuk. Délután hasonlóra számítok. Hogy Korhonen nagyon igyekszik mögöttem? Ez az ő problémája, nem az enyém…” – mondta az éllovas.

    Korhonen
    Fotó: Sári Péter

    „Nagyon élveztük a délelőtti szakaszokat, remek csatákat vívtunk, és faragtunk a hátrányunkból az összetettben – értékelt Korhonen. – A második körben nem lesz könnyű dolgunk, az első és a harmadik szakaszon nagyon észnél kell lenni, a második azonban nagyon tetszik, ott próbáljuk egy kicsit jobban nyomni a gázt. Ha a Power Stage-re marad a döntés, természetesen készen állok arra, hogy odalépjek.”

    A Rally Hungaryből még három szakasz van hátra.

    Friss