back to top
2025. július 30. 18:10
Többi

    KezdőlapWRCA Toyota műszaki igazgatója szerint a privát versenyzőknek kedvezhet a WRC27-korszak

    A Toyota műszaki igazgatója szerint a privát versenyzőknek kedvezhet a WRC27-korszak

    -

    Tom Fowler, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke szerint a WRC 2027-től kezdődőd 10 éves korszaka lehetőséget biztosít a privát versenyzőknek, hogy megmutassák tudásukat a gyári versenyzőkkel szemben.

    A WRC-ben 2027-től teljesen új korszak kezdődik, ahol a csúcskategóriás autók ára 345 000 euró lehet, technikailag pedig közelebb lesznek a Rally2-es autókhoz. A WRC27 járműveket privát cégek is készíthetik, és az autókkal a kontinentális és a nemzeti bajnokságokban is lehet versenyezni.

    A Toyota műszaki igazgatója, Tom Fowler szerint a 2037-ig tartó új korszak kedvezhet a privát versenyzőknek.

    “Azt hiszem, hogy a Rally2-es mezőny élversenyzői gyorsan felismerik majd, hogy ők is képesek lesznek harcolni a Rally1-es mezőnnyel az új korszakban – mondta Fowler a DirtFishnek. – 2027-től egy érdekes korszak kezdődik a WRC-ben, ahol a gyári autók és a privát készítésű autók fognak egymással küzdeni. Egy versenyen sokkal többen küzdhetnek majd a győzelemért, mint most.”

    Fowler szerint 2027-ben a jelenlegi sikeres Rally2-es autókból készült csúcskategóriás járművek képesek lesznek felvenni a harcot a ma még nem létező WRC27-autókkal.

    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    “Jelenleg még nincsenek WRC27 autók, de már hosszú évek óta létezik a Skoda nagysikerű Rally2-es autója. A 2027-es Szafari Rallyn nem fogadnék arra, hogy egy ma még nem létező autónak nagyobb esélye lesz egy régóta nagysikerű autóval szemben, mely ugyanolyan teljesítményre képes. Szeretnénk természetesen egy sikeres autót készíteni a következő korszakra is, de nem szabad elfelejteni, hogy 2022-ben a jelenlegi szabályok szerint készült autók még korántsem voltak olyan megbízhatóak, mint két év fejlesztés után 2024-ben.”

    A Toyota műszaki igazgatója szerint minden új korszak első éve nehéz.

    “Az első év mindig nehéz egy új korszakban, akármilyen jól is végzed a munkád. És ez az a pillanat, amikor a ma is már sikeres Rally2-es autók képesek lesznek felvenni a harcot a WRC27-autókkal. Ez pedig a nemzeti bajnokságban ilyen autókkal versenyzőknek is jó esélyt jelent. Nincs kétségem afelől, hogy 2027-ben a privát versenyzőknek komoly esélyük lesz a WRC-futamokon, akár Rally2-es autóval indulnak, akár olcsóbbá tett Rally1-es autókkal.”

    Friss