back to top
2025. július 27. 08:01
Többi

    KezdőlapF1Verstappen kihasználta a Red Bull erősségét és legyőzte a nála gyorsabb McLareneket...

    Verstappen kihasználta a Red Bull erősségét és legyőzte a nála gyorsabb McLareneket Spában

    -

    Noha a sprintidőmérőn tetemes, közel fél másodperces hátránnyal lett második Oscar Piastri mögött, és ha a Red Bull kevésbé szemfüles, valószínűleg Lando Norris is előtte végez, Max Verstappen a sprintfutamon sikeresen kihasználta az autója egyenesbeli tempófölényét, és bár lassabb volt egy körön, mint az őt végig szorongató ausztrál, végül behúzta a győzelmet.

    Már a rajt előtt volt egy kis dráma, Pierre Gasly autóját egyszer csak ugyanis letolták a rajtrácsról és begurították a garázsba. Mint kiderült, a víz kezdett el szivárogni az Alpine-ból, a szerelők pedig nem is tudták időben elhárítani a problémát, így a francia pilóta csak két körös hátrányban vághatott neki a 15 körös sprintnek. Csapattársa eközben a 19. rajtkockát volt kénytelen feladni hátsó szárnycsere miatt, de ő a bokszutcából, lágy gumikon (mindenki más közepeseken volt) azért időben elkezdhette a körözést.

    A rajtnál maradt az eredeti sorrend: Piastri eljött az élen az őt a La Source-ban kívülről támadó Verstappen előtt. Az Eau Rouge felé a lejtős sprinten az ausztrál el is szakadt egy kicsit, Norris pedig nagyon közel került a Red Bullhoz, ám a Kemmel egyenes elejére elkezdett kijönni az RB21-es sebességelőnye, aminek köszönhetően Verstappen lerázta Norrist és ráesett Piastrira, majd kívülről elviharzott mellette.

    A rajt utáni előzés:

    Hátrébb Norris is pozíciót veszített, mer bár őt a 4. helyen követő Charles Leclerc nem tudta támadni az egyenesben, a féktávon a monacói szemfüles volt és kívülről bebújt a brit mellé, amivel átvette a 3. helyet. Mögöttük Ocon, Sainz, Bearman, Hadjar, Bortoleto, Lawson volt az első tíz sorrendje, Pierre Gasly kiválása után tehát itt nem történt újabb változás.

    Miként arra számítani lehetett, Verstappen nem tudott meglógni az első helyen, Piastri simán DRS-távolságon belül maradt, ám támadási közelségbe a Red Bull elképesztően jó egyenesbeli tempója miatt nem tudott kerülni. Nem úgy Norris Leclerc ellen, amikor a 4. kör elején DRS-sel visszavette a 3. helyet.

    Piastri forszírozta, itt kis híján eldobta a McLarent:

     

    Az ezt követő körökben megmerevedtek az állások – Piastri hiába tartotta magát egy másodpercen belül, DRS-sel sem tudott támadást indítani Verstappen ellen, míg Norris a Leclerc megelőzése utáni 2,5 másodperces lemaradását folyamatosan ledolgozva egyre közelebb ért a csapattársához. A 9. körre végül ő is DRS-távolsáon belülre került – miközben megfutotta a leggyorsabb kört –, de ezzel csak beállt a vonatba, azaz valódi támadást ő sem volt képes indítani. Leclerc és a többiek eközben egyre jobban leszakadtak, a monacói hátránya a 10. körre már 4 másodpercre rúgott Norrishoz képest.

    Piastri az első komoly támadását a 11. körben tudta indítani a Kemmel egyenes végén, Verstappennek pedig belülre húzódva kellett védekeznie, de vissza tudta verni a McLarent, miközben a rádióban már a fékekre panaszkodott. A várt előzés azonban elmaradt, noha Piastri az utolsó körre ismét feltöltötte az akkumulátorát és az azt megelőző körökben látotthoz képest közelebb került Verstappenhez. A címvédő azonban még csak nem is védekezett, majd a kör hátralevő részében már nem kellett hátrafelé tekintgetnie.

    A Red Bull ezzel győzelemmel kezdte meg az új, Christian Horner nélküli korszakát, míg a második helyen célba érő Piastri 8-ról 9 pontosra növelte előnyét Norrisszal szemben az összetett pontversenyben.

    A 3. helytől lefelé Leclerc, Ocon, Sainz, Bearman és Hadjar lett a pontszerzők további sorrendje, míg az első tízbe Bortoleto és Lawson fért még be. A 11. helyen Yuki Tsunoda zárt George Russell előtt, míg a másik Mercedesszel Antonelli a 17. lett. Lewis Hamilton végül kettőt előzve a 15. helyen ért célba.

    Friss