George Russell szerint a Ferrari nem azzal a problémával szembesült a Magyar Nagydíjon, amit Charles Leclerc és főnöke állított.
Charles Leclerc a Magyar Nagydíj 40. körétől kezdve rejtélyesen lelassult, amivel nemcsak az addig abszolút elérhetőnek látszó győzelmet, hanem végül a dobogós helyezést is elbukta. A monacói pilóta menet közben ki is osztotta a Ferrarit, majd utólag bocsánatot kért, mert kiderült, hogy nem az volt a probléma, amit az autóban ülve gyanított, hanem az ő és Frédéric Vasseur csapatfőnök elmondása szerint az SF-25-ös vázával volt gond. George Russell szerint azonban más áll a háttérben.
Feltűnő volt, hogy sem Leclerc, sem Vasseur nem részletezte, hogy a vázprobléma miként lassította őket, mindketten csak annyit közölte, hogy ez volt a gond és kész, illetve Vasseur annyit még hozzátett, hogy nincsenek tisztában a probléma pontos okával, ezért majd ki kell vizsgálniuk azt.
„Az utolsó etap katasztrófa volt, nagyon nehéz volt vezetni az autót, az egyensúly nem volt rendben, és őszintén szólva nem tudjuk, hogy pontosan mi történt. Ez azt jelenti, hogy ki kell vizsgálnunk, hogy valami elromlott-e a vázban vagy bárhol, de egy ponton azt gondoltam, hogy nem fogjuk befejezni a versenyt, úgyhogy ebben a helyzetben szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy a negyedik helyen pontokat szereztünk” – nyilatkozta a francia szakember.
A lelassulás után Leclerc-t utolérő majd megelőző George Russell azonban egészen másról számolt be a Magyar Nagydíj után. „Láttam, hogy mennyire lassú, úgyhogy feltétleleztem, hogy valami nincs rendben” – mondta a harmadik helyen záró brit versenyző.
Russellnek elmondták, hogy Leclerc vázproblémára hivatkozott a futam után, mire a Mercedes pilótája lényegében közölte, hogy szerinte a monacói nem mondott igazat, és valójában más állhatott a háttérben. „Nem fogja elárulni nektek, hogy közel álltak ahhoz, hogy szabálytalan legyen az autójuk. Az egyetlen dolog, amire gondolni tudunk, hogy túl alacsonyra engedték az autót, és meg kellett növelniük a guminyomást az utolsó etapra.”
Magyarán Russell szerint a Ferrarit ugyanaz a probléma hátráltatta, ami a szezon során már többször, és ami miatt a Kínai Nagydíjról kizárták Lewis Hamiltont a szezon elején, miután túlságosan elkopott a padlólemeze. A maranellóiak ezután változtatni voltak kénytelen a beállításokon és azóta az ideálisnál nagyobb hasmagassággal versenyeznek, a Belga Nagydíjon bevetett új hátsó felfüggesztés azonban pont ezt a problémát volt hivatott orvosolni. Elképzelhető, hogy mégsem sikerült? Vagy a Ferrari egyszerűen csak ismét túl messzire ment?
Ezt egyelőre nem tudjuk, Russell mindenesetre egy másik jelenséget is említett, ami arra utal, hogy az olaszok egy ilyen problémát menedzseltek. Amikor ugyanis utolérte a Ferrarit, észrevette, hogy „olyan motorüzemmódot használnak, amellyel az egyenesek végén lassabb az autó, ahol a leginkább kopik a padlólemez.”
„A köridők, a használt motorüzemmód és az efféle dolgok alapján ez az egyetlen dolog, amire gondolni tudunk” – utalt a padlólemezt túlzott kopásának megelőzésére a brit pilóta.