back to top
2025. augusztus 12. 15:38
Többi

    KezdőlapF1A Forma–1 nyitott a régivágású rajongókat bizonyára kiakasztó újításra

    A Forma–1 nyitott a régivágású rajongókat bizonyára kiakasztó újításra

    -

    Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója arról beszélt, hogy egyre több híve van a felvetésnek, ezért vitát kezdeményez róla.

    Miközben számos sportautós sorozatban, illetve az F1 utánpótlás sorozataiban is évtizedek óta bevett szokás a fordított rajtrács intézménye, eddig akárhányszor felmerült az ötlet, hogy be kellene vezetni a világbajnokságban is, a végén mindig az elkaszálás sorsára jutott. Ez a rendszer azt takarja, hogy a rajtsorrend a mezőny elején fordítottja az időmérő eredményének az egyik futamon, amelynek viszont az értékelésében is megmutatkozik az, hogy lassabb pilóták indulnak az élről: ők dobogós célba érés esetén nem kapnak annyi pontot, mintha egy olyan futamot tették volna ezt, ahol a legjobb kvalifikációs idők összhangban állnak a rajtfelállással.

    A sprintfutamok biztosíthatnák a labort a fordított rajtrács F1-es tesztelésére, és Domenicali azt mondta, nem zárkózik el a témától, főleg annak tudatában, hogy a múlthoz képest változott a közhangulat az ilyen jellegű lebonyolítás megítélésében.

    „Az egyik kérdés az, hogy több versenyen hajthatunk-e végre ilyen [sprintes] lebonyolítást. A másik pedig az, hogy ez lenne-e a megfelelő kivitelezés a fordított rajtrácsra, ahogy az F2-ben és az F3-ban történik” – nyilatkozta az F1 vezérigazgatója a The Race-nek, hozzátéve, hogy ezt előtte természetesen meg kell vitatni a versenyzőkkel, a csapatokkal és az FIA képviselőivel.

    „Egyértelműen növekszik az érdeklődés ez iránt, így készen állok a vitára nem csak arról, hogy több sprint legyen, hanem hogy a lebonyolítása is megújuljon, legyenek új ötletek.”

    „Nyitottak vagyunk. Az a helyes, hogy hallgassunk a rajongókra, hogy újat alkossunk, és ne aggódjunk a hibák miatt. Aki abban hisz, hogy ne kövessünk el hibákat, az semmi újat sem fog alkotni.”

    A sprintversenyek 2021 óta részei a világbajnokságnak, a bevezetésükkor még csak három pályán tartottak ilyeneket, azóta hatra nőtt a számuk. A fordított rajtrácsos lebonyolítás megszavazása egyes csapatok részéről igencsak kétségesnek tűnik, mivel ez mesterségesen változtat az erőviszonyokon, és a Mercedes hasonló elvből például a teljesítménykiegyenlítési rendszer miatt nem akar indulni a Le Mans-i 24 órás versenyen.

    Az biztos, hogy a fordított rajtrács növelné az előzések számát, de az ilyen sikerek értékét csökkentené.

    Friss