Három futammal korábban még vezette a világbajnokságot, a Chile Rally után pedig már reálisan nézve nem lát esélyt a világbajnoki címre Ott Tanak.
Ott Tanak az Akropolisz Rallyn megszerezte önmaga és a Hyundai eddigi egyetlen győzelmét ebben a szezonban, majd hazai futamán, az Észt Rallyn elért második helyezéssel 1 pont előnnyel átvette a bajnokság vezetését Elfyn Evanstől.
A 2019-es világbajnok azonban a következő három futamon elképesztő gödörbe került. A Finn Rallyn egy gumiját ellenőrző személyt sodort el, amiért 5 perc büntetést kapott, majd Paraguayban defektek hátráltatták, Chilében pedig következett a Hyundai motorhibája.
Ogier megnyerte 200. WRC-futamát és átvette a vezetést a bajnokságban, Solberg a WRC2 bajnoka
A három futamon szerzett 16 pont pedig azt eredményezte, hogy három futammal a szezon vége előtt 43 pont hátrányba került, ezt pedig szinte lehetetlen ledolgozni a jelenlegi kiegyensúlyozott, kis számú mezőnyben és a pontszerzési szabályokkal.
“Frusztráló, nagyon hosszúnak tűnő hétvége volt Chilében – mondta Ott Tanak a verseny után. – A pénteki kezdés nehezen indult, majd lassan minden jóra fordult, utána azonban jött a motorhiba. Nehéz pillanatokat éltünk meg a hétvégén. Általánosságban elmondható, hogy az elmúlt versenyek nagyon nehezek voltak. Reálisan nézve véget értek bajnoki esélyeink. Azonban a továbbiakban is szeretnénk jó teljesítményt nyújtani a szezon során. Minden versenyen a győzelem a cél, ez nem fog változni, és remélhetőleg több szerencsénk lesz.”
A WRC-szezon október közepén a Közép-Európa Rallyval folytatódik, majd Japán és a kiszámíthatatlannak igérkező Szaúd-Arábia Rally következik.