Merényi Zsolt és Modrovics Mónika a Tatra Rally és Kassa Rally után izgalmas versenyen fantasztikus eredményt tudott elérni a hétvégi szlovák Martin Rallyn, melyet először rendeztek meg.
Merényi Zsolt és Modrovics Mónika a hétvégén ismét rajtvonalhoz állította már-már historic korú Hondáját az először megrendezett Rally Martin futamot, melyet Martin település környékén, aszfaltos pályákon tartottak. A verseny a szlovák bajnokság ötödik fordulója volt.
A nagyszerű eredménnyel zárult verseny után Merényi Zsoltot kérdeztük élményeikről.
“Hétvégén Szlovákiában versenyeztünk, az 1. Rally Martin rendezvényen – mondta Merényi Zsolt a RallyCafé oldalának. – Idén ez már a harmadik szlovák versenyünk volt, a Tátra Rallyval kezdtünk Poprádon, ami annyira megtetszett, hogy azóta Kassára és most Martin városába is ellátogattunk.
A természeti adottságoknak köszönhetően, nagyszerű pályákon és jó minőségű utakon versenyezhettünk újra, amit szeretek én és az autónknak, a Honda Civic-nek is fekszik. Az autó egyébként évek óta változatlan, idén már historicos korba lépett, azonban sajnos a HTP (Historic Technical Passport) hiánya miatt külföldön historic bajnokságban nem indulhatunk vele – ezért úgy gondoltuk, hogy a szlovák nemzetközi 1. osztályban állunk rajthoz, a 7-es kategóriában, ahol A-csoportos 1.6-os és 2000 ccm-s autók között mondhatni az esélytelenek nyugalmával indulunk.”

Az erősebb autókkal szemben azonban így is nagyszerű eredményt ért el a páros.
“Hatan indultunk a kategóriánkban, az első napot meglepetésre a 2. helyen zártuk és reméltük, hogy majd másnapra is marad legalább annyi az előnyünkből, hogy dobogóra állhatunk. Ez annyira jól sikerült, hogy két szakaszt is megnyertünk, amiből az egyik a Power Stage volt és végül sikerült a második helyet megtartanunk. Ami külön meglepett, hogy a Power Stage-en az abszolút 12. időt értük el, pár gyári építésű autót is megelőzve. Nem gondoltam volna, hogy valamikor az első osztályban sikerül abszolút pontokat szerezni, ezzel a lassan 30 éves, félig N-csoportos Hondával.”
A verseny szervezői is jó munkát végeztek.
“Ahhoz képest, hogy először volt ezen a környéken verseny, nagyszerűen sikerült rendezés: 242.2 km össztávból 69.55 km volt gyorsasági, összesen 10 szakaszból. Rajt- és céldobogó, valamint két városi körgyorsasági is volt a központban, amiből az egyiken sötétben kellett vezetni. Az időtervben csúszás nem volt, versenyzőbarát volt a program, valamint a szervezők és a helyiek is szívesen fogadtak bennünket.
Köszönjük nekik és a helyi szurkolóinknak is a támogatást, akik örültek, hogy magyar hangot is hallhattak a dobogón. Ezenkívül köszönöm a profi navigálást Modrovics Móninak, és a profi szervizt Bélának és édesapámnak. Köszönjük a segítséget Karinak és a támogatóinknak is.”
A verseny abszolút értékelését Roman Odlozilik nyerte Skoda Fabia RS Rally2-vel, míg a hetes kategóriát Jose Andres Cordova nyerte egy Opel Adam Cup versenyautóval Merényiék előtt.