Az olaszok kibérelték a dobogót a Historic-Eb olaszországi futamán, Meklerék a kategóriájuk második helyén zártak az Elba Rallyn.
Ugyan előzetesen három magyar páros is nevezett a Historic Európa-bajnokság olaszországi versenyére, a végére azonban már csak egyetlen maradt. Ifj. Érdi Tibor és Kerék István el sem tudott utazni az Elba Rallyra, a Ford Sierra motorhibája miatt a címvédő páros visszamondta a nevezést. Az Alfa Romeo 1750 GTAm-mel induló Magos Péter és Rónay László versenye pedig az első gyorsasági szakasz után ért véget.

Így egyedüli magyar párosként Mekler László és felesége, Meklerné Mikó Edit maradt versenyben, ők pedig be is értek a célba az Alfa Romeo Alfetta GTV6-tal, méghozzá az abszolút 18. helyen. A 4-es korcsoportban az ötödik helyen zártak, a J1C kategóriában (1982 és 1985 gyártott kétkerékhajtású autó, 2000 cm³-nél nagyobb motorral) pedig másodikak lettek a Porsche 911 SC RS-sel induló Enrico Brazzoli és Martina Musiari mögött.
A versenyt a Porsche 911 Carrera RS 3.0-val versenyző Angelo Lombardo nyerte meg, kerek 23 másodperccel megelőzve a Subaru Legacy 4WD Turbóval induló Massimo Pedrettit. Az abszolút harmadik helyet a szintén Porsche 911 Carrera RS 3.0-t hajtó Matteo Musti szerezte meg, lemaradása 53.1 másodperc volt a győztes mögött. Az olaszok tehát kibérelték a dobogót a hazai versenyükön. Az Elba Rally részletes eredményei IDE KATTINTVA olvashatóak.

Az összetettben vezető Macej Lubiak a 4. gyorsasági után kiállt az Elba Rallyn, a negyedik helyezést elérő Will Graham így átvette a vezetést az Európa-bajnokságban. A harmadik helyen álló Jari-Matti Latvala nem indult az olaszországi versenyen. A Historic-Eb programjából még két futam van hátra, október 16–18-án az Asztúria Rally következik, majd a sorozat a portugáliai Fafe Rallyval zárul november 4–8-án.