Sébastien Ogier navigátora, Vincent Landais elárulta, komolyan aggódik a WRC jövője miatt. A francia navigátor szerint az is előfordulhat, hogy csak egy gyártó készül WRC27-es autóval.
A WRC-ben 2027-től komoly technikai szabályváltozás lesz, aminek azonban egyelőre nem derültek ki nyilvánosan teljes részletei. A nyilvánosság csak a szabályrendszer irányait tudja: olcsóbb autók, melyek elsősorban a Rally2-es autókhoz fognak hasonlítani, és a WRC27-es autókkal egy kategóriába kerülnek a Rally2-es járművek.
A szabályok teljes megismerésére vélhetően legalább október 16-ig várni kell, amikor a Motorsport Világtanács virtuális ülést tart.
A színfalak mögött azonban már többet tudhatnak a WRC jelenlegi gyártói, így elkezdhettek volna már dolgozni az új korszak autóin, ennek azonban eddig csak a Toyota állt neki.
Sébastien Ogier navigátora, Vincent Landais aggódik is amiatt, hogy lehet, hogy a helyzet nem is fog változni.
“Olcsóbb autókat kell gyártani? – mondta Landais a Rallye-sport.fr oldalnak. – Nem tudom, hogy ez megoldja-e a kevés gyártó kérdését. Azt gondolom, hogy túl későn jelentek meg a szabályok részletei, és azokkal nem túl sok gyártó foglalkozik. Határozottan aggódom. No, nem a Toyota miatt, mert az nincs lemaradva. Sokkal inkább aggaszt a többi gyártó. Mi lesz, ha csak egy gyártó készít WRC27-es autót? Én mondom ki elsőként, hogy a Rally2-es autókhoz való közeledés nem túl jó. Ennek ellenére nem elleneztem az új szabályrendszert. Az azonban nem rossz ötlet, hogy adjunk esélyt annak, hogy 30 autó induljon a legfelsőbb kategóriában, mert mindenki nagyobb csatát szeretne.”
A Hyundai Motorsport egyelőre csak a 2026-os folytatás mellett döntött, így kérdéses, hogy a WEC-program mellett folytatja-e WRC-szereplését is 2027-től. Az M-Sport pedig évek óta a fentmaradásért küzd a rally vb-n.