Túl van első tesztnapján egy IndyCar-autóval Mick Schumacher. A hétszeres Forma–1-es világbajnok Michael Schumacher fia Indianapolisban kóstolt bele az első számú tengerentúli formaautós sorozatba a Rahal Letterman Lanigan Racing-el, de nem a legendás pálya óválján, hanem az IndyCar-versenyeknek is otthont adó, 2,4 mérföld hosszú, 14 kanyarból álló „road course”-on tette mindezt.
Welcome to #INDYCAR, @SchumacherMick 👋 pic.twitter.com/TGEYYRzWSn
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) October 13, 2025
Az összesen 7 pilóta részvételével zajló teszt első órájában a célegyenesben levő eredményjelző hibája hátráltatta a versenyzőket és limitálta a körözést, később azonban minden rendben zajlott. A 12 órakor kezdődő ebédszünetig Schumacher 18 kört tett meg, a legjobb ideje pedig 1:11,78 volt, noha ez az időmérés hibája miatt nem jelent meg a monitorokon. Ezzel a 26 esztendős versenyző a 2016-os Indy 500-győztes Alexander Rossi (1:11,50) és az Indy NXT idei bajnoka, Dennis Hauger mögött (1:11,69) a 3. helyet foglalta volna el.
Schumacher végül a napot is ezen a helyen zárta az 1:10,768-ra javító Hauger és az 1:10,858-ra gyorsuló Rossi mögött. A Haas korábbi F1-es pilótájának legjobb ideje 1:10,980 lett. A további sorrend: Caio Collet (1:11,048), Lochie Hughes (1:11,354), Christian Rasmussen (1:11,493), James Roe (1:11,600).
Elképzelhető a folytatás
Az IndyCart még soha korábban nem vezető, az indianapolisi pályát is csak szimulátorból ismerő (apja az erre a vonalvezetésre nyomokban hasonlító egykori F1-es körön ötször nyert) Schumacher az ebédszünetben a média rendelkezésére állt és elmondta, hogy a Rahal Letterman Lanigan Racing nagyon alaposan felkészítette őt a tesztre; az autó vezetése nem volt olyan nehéz, mint várta; a jövőjét pedig el tudja képzelni az IndyCarban versenyezve.
„Mindig van jelentősége, bármikor is ülsz autóba, nem igaz? A lehetőség az RLL-lel jött, és nagyon örülünk neki. A csapat nagyszerűen készített fel a mai napra. Eléggé kiterjedt felkészülést végeztünk, de ez az, amit akarsz, amit látni szeretnél, mert ez ad teljes képet arról, hogy milyen lenne itt versenyezni” – mondta Schumacher, aki múlt hét pénteken a szimulátorban gyakorolt, majd szombaton a csapat központjában ismerte meg az autót és a futási tervet; vasárnap pedig golfozott. A hétfői tesztet Schumacher édesanyja és barátai is a helyszínről követték.

„Mindenki elmondta, [fizikailag] mennyire nehéz vezetni, de én könnyebbnek találtam, mint vártam, ami pozitív, nem? Szóval szerintem ez jó – felelte a szervokormány hiányát firtató kérdésre. – Az autót szórakoztató vezetni. Igazán lehet vele birkózni a kanyarokban, és szerintem ez az, amit az ember vár egy versenyautótól. Teljes erőbedobással a maximumon nyomni. Úgyhogy ez pozitív. És még egyszer mondom, a felkészülés, amin átestem, igazán felkészített erre, és örülök, hogy együtt dolgozhatok a csapattal, miközben végigmehetek az ő tervükön, biztosítva, hogy megkapják a teszttől, ami hasznos nekik.”
Az idén már főállásban a WEC-ben, az Alpine pilótájaként versenyző (tavalyig a Mercedes tartalékja volt, így olykor vezethetett korábbi F1-es Mercedest) Schumacher legutóbb közel öt hónappal ezelőtt ült formaautóban, amikor egy korábbi McLarennel körözött, így ebből a szempontból is vissza kellett rázódnia. Miközben hangsúlyozta, hogy elsősorban élvezni akarja a napot, annak nyilván a jövőjére is nagy hatással volt, hiszen nem zárta ki, hogy jövőre az IndyCarban versenyezzen. Hogy ez mennyire fontos lenne a szériának és az RLL-nek is, azt mi sem mutatja jobban, mint az, hogy David Letterman, a csapat egyik tulajdonosa is ott volt Indianapolisban, míg teszten szinte soha nincs jelen.
„Természetesen. Az IndyCart komolyan kell venni. Együléses sorozat, 17 verseny van egy évben, és szerintem ez minden, amit egy versenyző akarhat – felelte Schumacher a jövőbeli lehetőségeit firtató kérdésre. – Nyilvánvalóan nincs semmilyen kötelezettségem másfelé, így tényleg tudok haladni ezzel az úttal. És az is, hogy a saját autómban lehetek, ezt imádom, és imádom az együléses versenyautókat. Ezt már korábban is mondtam. Szóval igen, mindenképpen egy nagyszerű lehetőség, amit érdemes megfontolni, és el tudom képzelni, hogy itt versenyezzek. De előbb zárjuk le ezt a napot, aztán meglátjuk, mit hoz a jövő.”

„Az INDYCAR áll a legközelebb ahhoz, amiben még mindig versenyezhetek – folytatta. – Nem térhetek vissza a Forma–2-be (amit 2020-ban megnyertem), mert már megnyertem egy bajnokságot. Az IndyCar egy jó lehetőség lehet. Nyilvánvalóan az elmúlt néhány évben az volt a célom, hogy visszatérjek a Forma–1-be, de ez az opció idén, illetve az előző években sem nyílt meg igazán. Szóval egy ponton újra szeretnék együléses autókkal versenyezni, és ebből a szempontból ez egy jó lehetőség.”
Teljes szezont menne
Schumacher a WEC-ben olyanokat faggathatott ki az IndyCarról, mint Sebastien Bourdais vagy Mike Conway, az F1-es paddockban pedig James Hinchcliffe véleményét is kikérte, és mindannyian nagyon pozitívan beszéltek a sorozatról. Ami a német pilótának különösen tetszik az IndyCarban, hogy „itt az emberek valóban élik a motorsportot”, emellett imponáló neki „az a mentalitás is, hogy a pilóta a csapat központi eleme, és ő hajtja előre a csapatot.”
Ami pedig figyelemreméltó a részéről, az az, hogy sok, Európából érkező versenyzővel ellentétben az oválversenyzés sem riasztja el, és bár jelenleg nem tervez oválpályás tesztet, elmondta, hogy nyitott lenne rá. „Mindenképpen érdekelne, hogy kipróbáljam, és lássam, miről is szól. Miért is ne? Hiszen ez is része a sorozatnak, és szerintem hiba lenne, ha csak a futamok egy részében indulnék. Ha elköteleződnék, akkor teljes mértékben szeretnék.”
Ez egyébként ellentétes vélemény azzal is, amit apja vallott, aki még aktív versenyző korában kifejtette, ő szükségtelenül veszélyesnek tartja az oválpályán száguldozást, ami miatt az indanapolisi pálya 2000-es szezonra történtő naptárba kerülésével kapcsolatban is voltak fenntartásai, pedig abban a négy döntött kanyarból csak egy szerepelt.