Ifjabb Tóth János a magyar rallysport második legeredményesebb versenyzője lett 2005-ben, amikor a szezonzáró Zemplén Rallyn ádáz csatában megszerezte hetedik bajnoki címét.
Ifjabb Tóth János 1995-ben szerezte első magyar bajnoki címét, amit 1996-ban, 1997-ben, 2000-ben, 2001-ben és 2002-ben újabb bajnoki elsőségekkel sikerült gyarapítania.
2005-ben pedig a magyar rallysport második legeredményesebb versenyzőjévé vált, hetedik bajnoki címével. 10 év alatt sikerült hétszer bajnoki címet szereznie.
20 évvel ezelőtt nyolc futamból állt a magyar bajnokság, a bajnoki címért vívott csatát pedig ifj. Tóth János mellett Benik Balázs, Spitzmüller Csapa, valamint Turi Tamás vívták.
A szezon Egerben kezdődött, ahol óriási küzdelem után ifj. Tóth János és Bahor Bea 15.3 másodperc előnnyel nyerni tudott Peugeot 206 WRC-jével a Ford Focus WRC-vel induló Benik Balázs és Vinoczai Attila előtt, a harmadik helyen Turi Tamás és Kerék István zárt Skoda Octavia WRC-vel.
A szezon második futamától azonban ifj. Tóth János sorban háromszor esett ki, Miskolcon váltóhiba, Kassán baleset miatt, de Szombathelyen sem sikerült célba érnie.
A riválisok pedig alaposan ki is használták ezt a vesszőfutást, Miskolcon Benikék, Kassán Turiék, míg Szombathelyen az Evo VI-os Mitsubishivel Aschenbrenner György – Földesi Csaba kettős tudott nyerni Spitzmüller Csaba és navigátora, Kazár Miklós Toyota Corolla WRC-je előtt.
A bajnokságot így Benikék vezették négy verseny után, Spiciék 14, Turiék 23, míg ifj. Tóthék lemaradása ekkor már 35 pont volt.
A szezon ötödik futamán, Veszprémben Spiciék megszerezték első győzelmüket abban a szezonban, ifj. Tóth János azonban már a második helyen tudott zárni Turiékat megelőzve, míg Benikék nem értek célba.
Budapesten aztán szezonbeli második versenyüket nyerték ifj. Tóth Jánosék Benikék és a subarus Herczig Norbert Tóth Imre kettős előtt, ezen a versenyen Spici és Turi nem tudott célba érni.
A szezon utolsó előtti futamán, a Mecsek Rallyn Turi Tamás volt a leggyorsabb ifj. Tóthot és Spicit megelőzve, míg ekkor Benik versenye ért véget előbb a vártnál.
A szezonzáró Zemplén Rally előtt már nem is lehetett volna szorosabb a bajnokság állása, hiszen Spici 73 megszerzett ponttal állt az élen, őt ifj. Tóth és Benik egyaránt 3 pont hátránnyal követte, a negyedik helyen Turi lemaradása 9 pont volt.
A szezonzárón pedig kiélezett csata dúlt a négy esélyes között, a győzelmet végül pedig ifj. Tóth János szerezte meg, Benik, Turi és Spici előtt, így a peugeot-os versenyző 5 pont előnnyel a bajnokságot is megnyerte Benik előtt, hetedik és eleddig utoljára. Spici harmadik, míg Turi az előző év bajnokaként negyedik lett.
Ifj. Tóth János 2005. október 16-án sikerével a második legeredményesebb versenyző lett az ORB-ben Ferjáncz Attila után, megelőzve Ranga Lászlót.