A Japán Rally előtt komolyan felerősödtek azok a pletykák, mely szerint Ott Tanak távozhat a Toyotához a Hyundaitól. A tavalyi világbajnok is elmondta véleményét az üggyel kapcsolatban.
A pletykák már nem csak Oliver Solberg feljebb lépéséről szólnak a WRC-ben, hanem sokan elképzelhetőnek tartják Ott Tanak érkezését is a Toyotához, miután Kalle Rovanpera a Közép-Európa Rally előtt bejelentette, hogy pályaversenyzőként folytatja karrierjét 2026-tól.
Oliver Solberg és Ott Tanak Toyotához igazolása sem lenne meglepő, hiszen a svéd versenyző az Észt Rallyn nyerni tudott a Rally1-es Yaris-szal, míg az észt versenyző éppen a japán gyártóval szerezte eddigi egyetlen vb-címét 2019-ben.
Thierry Neuville nem szeretné, ha Tanak elhagyná a Hyundait, de ha ez megtörténne, akkor sem esne pánikba.
“Nem tudom, hogy Ott Tanak távozása aggaszt-e jobban, vagy hogy elég erős tud-e lenni a Hyundai autója 2026-ban – mondta a tavalyi világbajnok a belga RTBF-nek. – Szeretném, ha jövőre ismét versenyképes lenne az autónk, és azt jó érzés lenne vezetni is. Amennyiben Tanak távozna, gyengülne a csapat, de egy erősebb autóval képesek lennénk jó eredményeket elérni. Bízom bene, hogy a Hyundainál marad Ott.”
Neuville bevallotta, az idei szezon eredménytelensége meglepte, ugyanakkor örül neki, hogy a Hyundai WRC-csapatának sikerül szakembereket találnia a jövő évre.
“Nem számítottunk ennyire nehéz szezonra, ez az év az egész csapatnak nehéz volt. Tavaly Ott Tanakkal ketten harcoltunk a vb-címért, most pedig a negyedik és ötödik helyen állunk. Nincs garancia arra, hogy jobbak leszünk jövőre, de látom, hogy a csapatvezetés próbál szakembereket találni és újjáépíteni a csapatot. Az is probléma, hogy nem tudjuk mi fog történni 2026 után. Nehéz a helyzet, de látok pozitívumokat.”
Neuville bár tavaly világbajnok tudott lenni, idén még győzelem nélkül áll, és a sikerre Japánban sem lát nagy esélyt.
“Japánban nem fogom nagyon erőltetni a határokat, elsősorban a saját tempómban fogok vezetni. Ha nem lesznek elég jók az eredmények, akkor a tanultakat fel kell használnunk 2026-ban, hogy erősebbek legyünk. A Közép-Európa Rallyn is teszteltünk sok dolgot, és ez a terv most is. Hogy sikerül-e dobogón zárni Japánban? Nem tudom, de nagyon nem is érdekel.”
