back to top
2025. november 20. 17:34
Többi

    KezdőlapWRCA Hyundai már tudja, hogy melyik a jobb autója

    A Hyundai már tudja, hogy melyik a jobb autója

    -

    Miután Ott Tanak a Közép-Európa Rallyn és Japánban is a régebbi Hyundaijal, míg Thierry Neuville és Adrien Fourmaux az új autóval indult, a dél-koreai gyártó számára kiderült, hogy melyik a jobb jármű.

    Andrew Wheatley, a Hyundai sportigazgatója arra a következtetésre jutott, hogy az idei i20 jobb teljesítményre képes, mint a régi, miután mindkettőt látta versenykörülmények között az előző két versenyen.

    Ott Tanak a régi autóval dobogón zárt a Közép-Európa Rallyn, majd Japánban már csak szenvedett, míg Adrien Fourmaux az új autóval harcban volt a dobogóért a vasárnapi balesetéig.

    A Hyundai jónéhány fejlesztésre használható jokert az új autójának felfüggesztéséhez használt fel,m melyet képes volt hasonlóra csinálni, mint amit a Toyota és az M-Sport használ. A dél-koreai gyártó emellett a váltó részeit is javította.

    Mivel az idei autót csak Svédországban vetette be először a Hyundai, így idén a Kanári-szigeteken, a Közép-Európa Rallyn, valamint Japánban használta aszfaltos utakon.

    “Miután három aszfaltos versenyen használtuk az új autót, egyre több adatot gyűjtünk róla – mondta Andrew Wheatley a DirtFishnek. – Most már láttuk, hogy mi a különbség a régi és az új autó között. Egyértelművé vált, hogy az új autó a jobb aszfalton, és murván is gyorsabb volt a réginél.”

    “Ott Tanak azért választotta a régi autót a KER-re és Japánra, mert nem volt elég aszfaltos adatunk még az újjal kapcsolatban. A Kanári-szigetek Rally egyértelműen nem tudott érdemi információkat adni. Ezért inkább a régi autóval indult, mert azt jobban ismerte, és ezért mi is ezt tartottuk a jó megoldásnak.”

    Japánban azonban kiderült, hogy az új autó a jobb.

    “A pénteki versenynapon szemmel látható volt, hogy az új autó előrébb tart a réginél. Adrien Fourmaux folyamatosan versenyképes időket tudott autózni, ráadásul nagyobb kockáztatás nélkül.”

    Wheatley azonban azt még nem tudja, hogy miként lehetne az új autót folyamatosan jó teljesítményre bírni, mivel Fourmaux sokszor túlkormányzottságra panaszkodott. A Hyundai sportigazgatója azonban még úgy is elégedett volt a francia versenyző és az autó teljesítményével, hogy vasárnap reggel az esőben kiesett.

    “Összehasonlítva az autó teljesítményét a többi versenyzővel, kijelenthető, hogy nem minden kanyarban viselkedik tökéletesen. Vannak azonban olyan részek, melyeken látszik, hogy közel vagyunk a győzelemhez. Vasárnapra az autót teljesen átállítottuk esőre, amit korábban még sosem tettünk meg. Adrien a kiesés ellenére is elégedett volt, azt mondtam, hogy pont azt teszi az autó, amit szeretne, és kijelentette, hogy erre az autóra lehet építeni. A balesete előtti részt összehasonlítva a többiekkel kijelenthető, hogy bár még van mit tenni, összességében közel voltunk a többiekhez.”

    Tänak Fourmaux-hoz és Thierry Neuville-hez hasonlóan az új autót fogja használni a jövő heti Szaúd-Arábia Rallyn.

    Friss