A Brazil Nagydíjon az FIA felfigyelt arra, hogy valószínűleg több F1-es csapat is trükközik az autója padlólemezével.
A japán as-web.jp oldal beszámolója szerint az FIA a Brazil Nagydíj után bizonyítékot talált arra, hogy több csapat is hő határásra táguló skid blockokat, úgynevezett kopóbetéteket – a titán elemek, amelyek az autó aljára vannak felszerelve, hogy biztosítsák a minimális hasmagasság betartását, valamint védjék az autó alját a túlzott kopástól – használt az autója padlólemezén. Ezek felmelegedve kitágulnak, így állítólag csökkentik a padlólemez kopását és lehetővé teszik, hogy az autót alacsonyabb hasmagasság mellett lehessen üzemeltetni.
A lap azt írja, hogy több F1-es csapatfőnök és technikai igazgató is az FIA-hoz fordult, mert gyanították, hogy néhány rivális hőre táguló kopólemezeket használ. Észrevételeik szerint a Brazil Nagydíjon többen is feltűnően alacsonyra tudták engedni az autójukat az ebben a tartományban előforduló túlzott kopás nélkül, így komoly előnyre tehettek szert, hiszen valaki minél alacsonyabbra tudja engedni az autót, annál nagyobb leszorítóerőt érhet el.
A hő hatására táguló kopólemez úgy teszi lehetővé az alacsonyabb hasmagasságot, hogy a táguláskor mélyebbre kerül a padlólemezben, ami szabályellenes, a kopólemeznek és a padlólemeznek ugyanis a pontos mérés (mindkettőt mérik) elősegítése érdekében azonos szintben kell maradnia.
A cikk szerint Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja felfigyelt a problémára, és az időmérő edzés előtt minden autó kopólemezét megvizsgálta, az ellenőrzések során pedig állítólag több autón is olyan eszközöket talált, amelyek a kopólemez felmelegítését szolgálták. Bauer ezután elrendelte ezen eszközök eltávolítását az időmérő előtt, ami magyarázhatja, hogy néhány csapat esetében miért volt feltűnően nagy a teljesítményveszteség az időmérőről a versenyre.
Hogy mely csapatok és mióta használják ezt a módszert, azt egyelőre nem tudni, de az FIA a hírek szerint új technikai direktíva közzétételével tervez megálljt parancsolni a gyakorlatnak.
