back to top
2025. december 06. 11:57
Többi

    KezdőlapF1Verstappen közelebb lehet a McLarenhez Abu-Dzabiban, mint gondoltuk

    Verstappen közelebb lehet a McLarenhez Abu-Dzabiban, mint gondoltuk

    -

    Max Verstappen mégsincs olyan messze Lando Norristól, mint ahogy a pénteki második szabadedzés alapján első ránézésre tűnik? És ha ez így van, mi az, ami ennek ellenére megnyugtathatja a pontverseny éllovasát az Abu-dzabi Nagydíj hátralevő két napja, de főleg a verseny előtt?

    Az utolsó versenyt Norrishoz képest 12 pontos lemaradásban váró holland mindkét pénteki szabadedzésen a második lett a McLaren britje mögött Abu-Dzabiban, a folytatás szempontjából releváns második gyakorláson azonban több mint három és fél tizedet kapott Norristól egy körön, majd a megtankolt autós etap során is rosszabb átlagot ment. Ám mint arra Mark Hughes a The-Race.com hasábjain felhívta a figyelmet, van valami, ami árnyalja Verstappen lemaradásának mértékét.

    Mert bár a négyszeres világbajnok átlaga 0,43 másodperccel volt rosszabb Norrisénál megtankolt autóval, az etapja 60%-kal volt hosszabb, ráadásul az utolsó három körre Verstappen tempója jelentősen visszaesett, mivel meg volt győződve róla, hogy valami nincs rendben az autójával. Azonban ha ezt a három kört kivesszük az egyenletből, azt kapjuk, hogy az átlaga már csupán kevesebb mint egy tizeddel maradt el Norrisétól, és ha ehhez hozzávesszük, hogy az etapja így is két körrel hosszabb volt (8 helyett 10 körös), még kisebb lehet a valós különbség.

    Laurent Mekies, a Red Bull csapatfőnöke utólag elmondta a Viaplay-nek, hogy az autóval semmi gond nem volt, és Verstappen valójában a még nagyon „szuboptimális” egyensúllyal küzdött, ami azért jó hír, mert bőven van tér a fejlődésre. A fentebbi okfejtés szempontjából pedig mindegy, hogy technikai hiba vagy egyensúly-problémák miatt történt-e a visszalassulás, mert vélhetően utóbbit is ugyanúgy meg fogják oldani az időmérőre, ahogyan az előbbit megoldották volna.

    Az egykörön kapott közel 4 tized persze ettől még jelen van, a Red Bull ugyanakkor bízhat abban, hogy ők általában lassabban jutnak el az autóval arra a szintre, ahová a McLaren szinte rögtön, és ezért képesek lesznek majd csökkenteni a különbségen.

    A megtankolt autós etapok átlagai (mindenki közepes gumit használt)

    1. Norris 1:29,267 8 kör
    2. Verstappen 1:29,698 13 kör
    3. Antonelli 1:29,735 4 kör
    4. Piastri 1:29,741 6 kör
    5. Leclerc 1:29,935 5 kör
    6. Russell 1:30,144 5 kör

    Norrisnak egyelőre akkor sem kell aggódnia, ha Verstappen legyőzi

    Miközben a Red Bullnak muszáj a győzelemre törekednie, majd bíznia benne, hogy az elég lesz, Lando Norrisnak az is simán belefér, ha Verstappen nyer, miközben ő a második vagy harmadik helyen végez, hiszen így sem kellene számolgatnia. A pénteki teljesítményekből kiindulva pedig egyelőre nem igazán látszik, hogy ki lehetne még veszélyes Norrisra Verstappenen és Piastrin kívül – az ausztrál egyelőre nem brillírozott, hiszen egy körön és megtankolt autóval is jócskán elmaradt Norristól, de mindenképpen képes lehet odaérni az időmérőre –, mert a Mercedes rövidebb etapja ellenére megtankolt autóval, a Ferrari pedig egy körön van jelentős hátrányban.

    „Szerintem szoros lesz az időmérő valószínűleg köztünk, a Red Bull és a Ferrari között – nyilatkozta George Russell, aki szerint tehát a McLaren egyértelműen előrébb lesz. – Vannak más csapatok is, akiknek a helyezése kissé váratlan – Bearman közvetlenül ott volt az elejében, és Nico Hülkenberg is, szóval talán lesznek meglepetések. Őszintén szólva a versenytempónk nem volt nagyszerű, úgyhogy meg kell vizsgálnunk, hogy miként javíthatunk rajta.”

    Nyilván még minden változhat az időmérőig, de amennyiben Max Verstappen lesz az egyedüli, aki tempóból megnehezítheti a McLarenek dolgát, a Red Bullnak érdemes lesz a szerencse isteneihez szólnia.

    Friss