back to top
2024. november 25. 11:57

KezdőlapNE VEDD ELOsváth Péter: Kezdődjön a külföldi kaland!

Osváth Péter: Kezdődjön a külföldi kaland!

-

Osváth Péter már tavaly év végén elhatározta, hogy 2022-ben körbe néz a környező országok versenypályáin, így a kedvenc hazai futamai mellett a Mitropa Kupa egyes állomásain is próbára teszi a tudását. Az Opatija Rallyval pedig kezdetét veszi a külföldi kaland. 

Ugyan Osi többször elmondta, de arra a kérdésre, hogy miért épp külföld egyszerű a válasz:

„Legyen benne kihívás. Ki szerettem volna lépni a megszokottból, hogy kelljen új itinert írni, azon gondolkozni, hogy az adott kanyar milyen erősségű. Melyik az a rész egy gyorson belül, amit jobban meg kell nyomni és hol kell pontosan, de mértéktartóan menni. Kíváncsi vagyok, hogy mik a különbségek, egy hazai derbihez képest.”

Rengeteg versenykilométer van már a Skodás pilóta kezében, de hosszú pályafutása alatt mindössze kilenc külföldi futamon indult, legutóbb épp 2016-ban, Kassán versenyzett „idegen” pályákon. Az Opatia Rally viszont kézenfekvő vállasztának tűnt.

„Magyarországról sokan indulnak a Mitropa Kupában. Kicsit későn ébredtem, mert két osztrák verseny már kicsúszott a kezem közül. Bár ez ebben a formában nem igaz, mert az Orfű Rally pályáit nagyon szeretem, Salgó meg Cered miatt volt alap. Tehát így a két ausztriai futamot nulláztuk, most pedig belevágunk a Mitropás kalandba.”

Ahol a komoly mezőny miatt alaposan fel kell kötni azt a bizonyos alsóneműt.

„Kovács Antiéknak új autójuk van, illetve komoly pályaismeretük, ami sokat számít. Simon Wagner nyilván nyomni fogja, akárcsak Fekete Lacika, bár ahogy nekünk, úgy neki is ismeretlenek lesznek a szakaszok. Azt azért le kell szögezni, hogy a Magyar Bajnokság egy erős sorozat. Ha körbe nézünk a térségünkben, akkor a magyar mezőny a legizmosabb. Persze minden oroszában van legalább egy kiemelkedő tehetség: Ausztriában Simon Wagner, Szlovéniában Rok Turk, Romániában Simone Tempestini; Mindenhol van egy, max kettő nagyon gyors srác, míg Magyarországon ez a szám 4, vagy 5, sőt ezen felül is van 2-3 pilóta, akinek versenyenként el-el sülhet a keze. Ebből kifolyólag kíváncsian várom, hogy mi mire leszünk képesek, hova lesz jó a tempónk. 

Az autót lerevízióztuk, amit kellett kicseréltünk. Mentünk vele 20-22 km-t, hogy egy kicsit én is visszaszokjak, mert a Salgó azért nem tegnap volt. A beállítások szerintem rendben vannak, úgyhogy várjuk a futamot. Szombaton rajtceremónia és vasárnap pedig verseny!”

Vörös Gergely

 

Friss