Jan Kopecký majdnem 20 másodperccel nyerte meg az idei Barum Rally harmadik gyorsaságiját. Úgy gondolja pályafutása egyik legjobb teljesítményét nyújotta, most pedig elmondta, hogy mi állt a fantasztikus tempó mögött.
„Azt kell mondanom, hogy nekem nagyon bejött az idei Barum. Sok tesztet végeztünk a verseny előtt. Elsősorban a futóművel és a lengéscsillapítókkal foglalkoztunk, mert ez a rally nagyon gyors, nagyon csúszós a talaj, és száraz körülmények között is sokat csúszik az autó. A cél az volt, hogy az autót a lehető legnagyobb tapadásra állítsuk be, és azt hiszem, ez jól sikerült” – mondta Kopecky a Barumról, majd az ominózus hármas gyorsaságira is kitért.
„A harmadik szakasz igazán különleges volt. Nyugat felől záporok érkeztek, és nem lehetett tudni, hogy esni fog-e vagy sem. Végül úgy döntöttem, hogy négy lágyabb Pirellivel megyek. Sokat vesztettünk előtte a kettesen, mert esett az eső erősen és elég komoly aquaplanninggal küzdöttünk. Aztán a harmadik gyorsasági csak nedves volt, nem volt nagy víz. Tavaly körülbelül 13 másodpercet kaptam Erik Cais-tól az első körben itt, úgyhogy idén nagyon koncentráltunk rá. A rajt utáni első néhány métertől érezni lehetett, hogy a gumik elképesztő tapadást mutatnak. Időnként még nedves úton is úgy éreztem, mintha szárazon vezetnék. Gyorsan, de biztonságosan mentünk, egy pillantra sem kockáztattunk. Az elejétől a végéig teljes gázzal autóztunk.”
Jan Kopecky ezen a 24 kilométeres szakaszon 18.4 másodperccel verte meg Filip Marest, és 19.8-del Eric Caist. Mindketten remekül ismerik ezt a gyorsaságit (is), így a különbség valóban imponáló.
Jan Kopecky szereti a vizes pályákat, de csak akkor, ha a teljes gyorsasági esős. A változó körülményeket már nem kedveli.
„A legrosszabb az, amikor a nedves és a száraz váltakozik. Amikor a pálya kiszárad, a sarat nem mossa tovább az eső, egyre szétterül a pályán, így csúszóssá válik, és ezek a katyvaszon nehéz vezetni. Egyébként jobban szeretem a száraz aszfaltot, jó tapadással. Ha ilyen körülmények között a határon versenyzel, az nagyszerű érzés.”
A Barum hármas gyorsaságiján Kopecky akkorát ment, ami sokakat a 2018-as Német Rallyra emlékeztetetett, amikor Kopecky az utolsó előtti gyorsaságin akkorát ment, hogy Kalle Rovanperát és Fabio Andolfit is megelőzte és az itt gyűjtött előny már elég volt ahhoz, hogy megnyerje a WRC2 értékelést.
„Németországban minden évben defektet kaptam a Panzerplatte-n, és ez 2018-ban sem volt másként. Ennek eredményeként szombaton több mint egy percet veszítettünk, pedig komoly előnyünk volt szombat este. Az volt a fontos, hogy visszetértünk, és a következő gyorsaságin elkezdtük csökkenteni a különbséget. Vasárnap közel voltunk, de így is pár másodperccel lemaradtunk Kalle Rovanperától és Fabio Andolfitól. Ekkor azt mondtam magamban, hogy nagyon meg kell nyomni a 17-esen, amit meg is tettünk, visszaszereztük az első helyet és nyertünk. Nagyon gyorsak voltunk ott, így valóban össze lehet hasonlítani a két szakaszt” – mondta Kopecky.
„Fel kell ismerned, hol vannak gyengeségeid és erősségeid. Ismerned kell az ellenfeleidet. Ha jól érzed magad, ki kell választanod a megfelelő gyorsaságit, ahol valóban ki lehet autózni a különbséget, és akkor működni fog. Ez persze nem mindig van így, mert sok minden bonyolíthatja a helyzetet, például egy defekt vagy egy vezetői hiba. Ha mindent elrendezel a fejedben, és minden a helyére kerül, akkor valójában nagyon egyszerű” – mondta Mr. Fabia.
A Barum Rally hármas gyorsaságija pedig így nézett ki belülről: