Az FIA új megoldást alkalmazott a Róma Rallyn, mégpedig a virtuális lassítót. A rendszer létrehozásának ötlete 2018-ra nyúlik vissza.
A Róma Rally 9. és 11. szakaszán, vagyis a 6.96 km-es Alatri gyorsaságin elsőre talán sokan meglepődhettek, hogy a versenyzők a szakasz egy bizonyos részén feltűnően lassítanak. Ennek oka pedig a virtuális lassító volt, melyet az FIA először alkalmazott nemzetközi sorozatban.
2018-ban az Ausztrál Rally pénteki napján egy lassítót követően Andreas Mikkelsen, aki akkoriban még a Hyundai Motorsport versenyzője volt, egy lassítót követően egy traktor mellett volt kénytelen elhaladni. A traktor éppen a lassító helyre igazítását követően igyekezett a pályán kívülre helyezkedni, amikor a norvég versenyző oda ért.
Az eset után sokan egy virtuális lassító rendszer létrehozását kérték az FIA-tól, mely képes lassításra kényszeríteni a rally versenyzőket egy olyan helyen, ahol fizikailag nem lehet megoldani egy hagyományos lassító kiépítését.
Ez a rendszer debütált a Róma Rally vasárnapi napján.
A virtuális lassító által érintett szakasz 220 méter volt a római Alatri szakaszon, a terület kezdetére 300 métertől 100 méterenként tábla hívta fel a figyelmet, majd a lassító terület végét is tábla jelezte.
Azonban a versenyautók műszerfalán is kijelzésre került a lassító területe, ahol az autókat 50 km/h-ra kellett lelassítani.